Podnikání v kuchyni bez restaurace

Šetření nákladů / Dark kitchen neboli ghost kitchen je restaurace, která funguje výhradně pro rozvoz jídla.
pondělí
12.05.2025
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
 

Nová příležitost se nabízí všem, kteří by chtěli rozšířit svůj byznys o gastro franšízu, přitom pro ně provoz restaurace není tou správnou cestou. Koncept tzv. dark kitchen, tedy provozování kuchyně bez restaurace, nově umožňuje franšíza Hey Foods. Rozmanité snídaňové menu, těstoviny a saláty či oblíbené hamburgery nebo rozličná paleta dezertů se ke svým zákazníkům dostanou prostřednictvím rozvážkové služby.

Hey, čtyřikrát jinak

Pod hlavičkou Hey Foods je možné provozovat čtyři značky (Hey, Breakfast, Hey, Pasta & Salads, Hey, Sweetie a Hey, Burgers), z nichž každá je zaměřena na jiný typ jídla. Koncept přitom umožňuje snadno přidávat nové značky nebo aktualizovat menu. Díky tomu, že jde o provoz kuchyně bez restaurace, jsou počáteční náklady franšízy příznivé a provozní výdaje se dají minimalizovat. Nemusíte hledat obsluhu, ani platit vysoký nájem za restauraci v centru města. Franšízový poplatek začíná na 6 000 EUR (asi 150 tisíc Kč) za jednu značku, k tomu je potřeba 250 až 375 tisíc Kč na vybavení a počáteční zásoby a další finanční rezervu na tři až čtyři měsíce po zahájení provozu. Finanční návratnost základní investice lze podle ředitele rozvoje Hey Foods Egora Kalinicheva očekávat do dvou let.

Šanci rozjet svou vlastní franšízu mají zájemci se zkušenostmi z gastronomie i zapálení nováčkové po celé České republice. „Rádi bychom expandovali z Prahy do dalších větších českých i moravských měst. Do Brna, Ostravy, Plzně i Olomouce. Ideální je lokalita s dobrým pokrytím kurýrních služeb a vysokou poptávkou po donášce jídla,“ dodává Egor Kalinichev s tím, že se nebrání ani spolupráci na zahraničních trzích.

Franšízanti v rámci podpory od franšízora získají mimo jiné detailní receptury, postupy přípravy a zaškolení personálu, pomoc při hledání vhodné lokality i dodavatelů a software na míru. Součástí je také detailní školení o tom, jak úspěšně řídit firmu podle konceptu dark kitchen.


Příležitost i pro gastro podniky / Franšíza Hey Foods se také hodí pro stávající restaurace, které se potýkají s nedostatečným vytížením kuchyně.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015