pondělí
04.08.2025
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
 

Na pražském Kulaťáku otevřelo UGO svou největší provozovnu UGO Salaterii. Dvoupatrový prostor s výhledem a novým designem slouží jako ukázkový model celého konceptu. Jedná se o vlastní pobočku franšízora, stejně jako všechny provozovny na Praze 1. Ostatní lokality v České republice jsou k dispozici franšízantům. „Za poslední 2 roky jsme zaznamenali nárůst tržeb o 160 %, což ukazuje, že zdravé a rychlé občerstvení je trendem, který přetrvává,“ říká development director Lukáš Prauss. Podle něj je přirozené, že zákazníci – mezi které patří nejen lidé z kanceláří, ale i studenti středních a vysokých škol – dnes dávají přednost lehkému, vyváženému jídlu před klasickým obědem s obsluhou.

Inovace služeb hrají klíčovou roli

Největší podíl tržeb stále tvoří Salaterie, a to 75 %. Síť se neustále rozvíjí a přináší nové prvky: od samoobslužných kiosků, obsluhujících robotů přes bowly nebo supershoty až po videoprezentaci jídel, nápojů a jejich přípravy. Důraz se klade i na vyváženost jídel s odbornou garancí. Jídla v rámci nových sezón vznikající ve spolupráci s výživovým specialistou Petrem Havlíčkem pomáhají zákazníkům lépe se orientovat v nutriční hodnotě jídel.

„Naším cílem je přinášet zákazníkům nejen kvalitu, ale i možnost volby. Customizace, tedy možnost přizpůsobit si některá jídla, a sezónní nabídky tomu výrazně pomáhají,“ vysvětluje Prauss. UGO i nadále nabízí dvakrát ročně programy na principu přerušovaného půstu.  Novinkou je i jednodenní program UGO Balanc, který si zákazníci objednávají výhradně online. Každý den se čerstvě připravují a poté jsou k vyzvednutí na pobočkách.

Exkluzivita ne, podpora růstu ano

UGO pokračuje v otevírání nových provozoven typu Salaterie i Freshbar a nabízí je franšízovým zájemcům o spolupráci. Zároveň zájemci o vlastní podnikání mohou převzít i některou ze stávajících provozoven, které společnost nabízí za hodnotu odvíjející se od jejich reálných výsledků – vždy tak, aby byly nadále ziskové. Při hledání nových franšízantů UGO preferuje partnery, kteří chtějí dále růst a mohou tak nejprve začít s jednodušším Freshbarem, postupně rozšíří své podnikání i o Salaterii, což je dlouhodobý cíl. Exkluzivitu na dané území společnost neposkytuje, franšízanti však mohou po splnění podmínek získat přednostní právo na další provozovny v dané lokalitě. Návratnost investice se u Freshbaru pohybuje do 3 let, u Salaterie do 4 let.

„Nechceme pasivní investory. Věříme modelu, kdy je franšízant aktivně zapojený do řízení a provozu podniku. Je to dlouhodobě nejlepší ověřená cesta k úspěchu,“ dodává Prauss. Zásadní součástí startu je školení. U Freshbaru trvá zhruba 1 až 2 měsíce, v případě Salaterie je rozšířené na půl roku, v obou případech zahrnuje přímou zkušenost v provozu.

UGO dbá na transparentní a dlouhodobé vztahy s partnery. Do centrálního marketingu investuje 3 % z obratu celé sítě a se svými franšízanty pravidelně plánuje další kroky. Dvakrát ročně probíhají otevřená setkání, na kterých se diskutují nové plány a vyhodnocují výsledky. Pravidelně během roku se konají inovační produktové porady za účasti franšízových partnerů. „Naše podnikání je založené na důvěře. Ta vzniká díky tomu, že si navzájem nasloucháme a respektujeme. Když za námi franšízant nebo zaměstnanci přijdou s nápadem, či zpětnou vazbou, opravdu to bereme vážně a dále se tím zabýváme. V reálu to znamená, že jsme zavedli mnoho inovací či nápadů, které vzešly z řad našich partnerů či zaměstnanců,“ uzavírá Lukáš Prauss.


Plnohodnotné jídlo rychle a zdravě / Bowly, polévky i rychlá příprava – UGO reaguje na rostoucí poptávku po vyváženém fast foodu. Budoucnost vidí v drive-in provozu.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015