Zdravý byznys roste s chutí
Na pražském Kulaťáku otevřelo UGO svou největší provozovnu UGO Salaterii. Dvoupatrový prostor s výhledem a novým designem slouží jako ukázkový model celého konceptu. Jedná se o vlastní pobočku franšízora, stejně jako všechny provozovny na Praze 1. Ostatní lokality v České republice jsou k dispozici franšízantům. „Za poslední 2 roky jsme zaznamenali nárůst tržeb o 160 %, což ukazuje, že zdravé a rychlé občerstvení je trendem, který přetrvává,“ říká development director Lukáš Prauss. Podle něj je přirozené, že zákazníci – mezi které patří nejen lidé z kanceláří, ale i studenti středních a vysokých škol – dnes dávají přednost lehkému, vyváženému jídlu před klasickým obědem s obsluhou.
Inovace služeb hrají klíčovou roli
Největší podíl tržeb stále tvoří Salaterie, a to 75 %. Síť se neustále rozvíjí a přináší nové prvky: od samoobslužných kiosků, obsluhujících robotů přes bowly nebo supershoty až po videoprezentaci jídel, nápojů a jejich přípravy. Důraz se klade i na vyváženost jídel s odbornou garancí. Jídla v rámci nových sezón vznikající ve spolupráci s výživovým specialistou Petrem Havlíčkem pomáhají zákazníkům lépe se orientovat v nutriční hodnotě jídel.
„Naším cílem je přinášet zákazníkům nejen kvalitu, ale i možnost volby. Customizace, tedy možnost přizpůsobit si některá jídla, a sezónní nabídky tomu výrazně pomáhají,“ vysvětluje Prauss. UGO i nadále nabízí dvakrát ročně programy na principu přerušovaného půstu. Novinkou je i jednodenní program UGO Balanc, který si zákazníci objednávají výhradně online. Každý den se čerstvě připravují a poté jsou k vyzvednutí na pobočkách.
Exkluzivita ne, podpora růstu ano
UGO pokračuje v otevírání nových provozoven typu Salaterie i Freshbar a nabízí je franšízovým zájemcům o spolupráci. Zároveň zájemci o vlastní podnikání mohou převzít i některou ze stávajících provozoven, které společnost nabízí za hodnotu odvíjející se od jejich reálných výsledků – vždy tak, aby byly nadále ziskové. Při hledání nových franšízantů UGO preferuje partnery, kteří chtějí dále růst a mohou tak nejprve začít s jednodušším Freshbarem, postupně rozšíří své podnikání i o Salaterii, což je dlouhodobý cíl. Exkluzivitu na dané území společnost neposkytuje, franšízanti však mohou po splnění podmínek získat přednostní právo na další provozovny v dané lokalitě. Návratnost investice se u Freshbaru pohybuje do 3 let, u Salaterie do 4 let.
„Nechceme pasivní investory. Věříme modelu, kdy je franšízant aktivně zapojený do řízení a provozu podniku. Je to dlouhodobě nejlepší ověřená cesta k úspěchu,“ dodává Prauss. Zásadní součástí startu je školení. U Freshbaru trvá zhruba 1 až 2 měsíce, v případě Salaterie je rozšířené na půl roku, v obou případech zahrnuje přímou zkušenost v provozu.
UGO dbá na transparentní a dlouhodobé vztahy s partnery. Do centrálního marketingu investuje 3 % z obratu celé sítě a se svými franšízanty pravidelně plánuje další kroky. Dvakrát ročně probíhají otevřená setkání, na kterých se diskutují nové plány a vyhodnocují výsledky. Pravidelně během roku se konají inovační produktové porady za účasti franšízových partnerů. „Naše podnikání je založené na důvěře. Ta vzniká díky tomu, že si navzájem nasloucháme a respektujeme. Když za námi franšízant nebo zaměstnanci přijdou s nápadem, či zpětnou vazbou, opravdu to bereme vážně a dále se tím zabýváme. V reálu to znamená, že jsme zavedli mnoho inovací či nápadů, které vzešly z řad našich partnerů či zaměstnanců,“ uzavírá Lukáš Prauss.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť nabízí zdravější alternativu v oblasti fast foodu už bezmála dvacet let. Na inovacích se aktivně podílí i franšízanti.
S franšízou UGO podniká Václav Vávra v Mladé Boleslavi od roku 2013. Nyní se rozhodl pro změnu. Proč se tak stalo a co na jeho krok říká Lukáš Prauss, manažer rozvoje této sítě?
„Po době covidového „temna“ se opět rozhlížíme po příležitostech pro franšízovou spolupráci," říká Lukáš Prauss, ředitel rozvoje UGO Trade.
Franšízový koncept UGO Freshbarů a UGO Salaterií je připraven dál růst. Důležitou roli v něm sehrají kvalitní franšízanti.
Franšízová značka UGO otevřela svou největší Salaterii. Zákazníci pobočku nové generace najdou v samém centru Prahy.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Umělá inteligence, jako ChatGPT, začíná měnit zaběhlé způsoby fungování franšíz, provozní procesy, zákaznický servis i systémy školení. Franšízorům otevírá zcela nové možnosti.
Fúze s Angličany zajistila M&M realitám první místo na trhu v ČR, velký úspěch ryze české realitní kanceláře.
„Díky silné databázi zákazníků umíme generovat návštěvnost do obchodů. Marketing zajišťujeme centrálně, franšízant na to není sám," říká retail director Yves Rocher Jérôme Poussin.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...