Domácí koncept světové úrovně – to je Ambient

Co do velikosti nepatří společnost Ambiente coby franšízor patřit mezi největší. Nicméně měřeno popularitou konceptu, jeho prozíravou strategií a optimálním zařazením právě do modelu franšízingu ji lze vnímat jako jednu z nejúspěšnějších.
Když Tomáš Karpíšek po předchozím sbírání zkušeností v rakouských kuchyních otevřel v roce 1995 svou první restauraci - The Living Restaurant v pražské Mánesově ulici – nebyla otázka franšízingu tématem dne. Brzká budoucnost ukázala, jak vizionářský gastronomický projekt Karpíšek nastartoval. Ve smyslu hesla “…„největší návratnost investic vykazují organizace, které nabízejí vysokou kvalitu za relativně nízkou cenu“, nastavil v „Mánesce” zahraniční standard služeb, držený v cenových mantinelech luxusní kvality, přitom však široké klientele přijatelným cenám. Možná právě toto byl stimul k dalšímu raketovému otevírání dalších restaurací, které vyústilo v dnešní mimořádně úspěšnou gastronomickou síť.
V roce 1996 následovala Ambiente II, rok nato potom další podnik v Liberci. Už zde se projevila jistá obtížnost udržet jedinečnost a originalitu každé restaurace při striktním „centrálním” řízení. Proto byl - zpětně ve všech existujících a dále i nově vznikajících restauracích - uplatněn franšízing. Ambiente je sítí jednotlivých speciálních, od sebe mnohdy na hony vzdálených subjektů. Značka tedy není prioritou, tou se stává atraktivnost a kvalita nabídky v každé z restaurací sítě. Pro toto vznikl ojedinělý model franšízy, kdy franšízant řídí praktický provoz restaurace, zajišťuje její hladký běh a zároveň udržuje nenapodobitelnou, emotivní atmosféru, klienty hledanou a žádanou. Franšízor pak řeší cenovou politiku, marketing a reklamu pro všechny.
Otevřením nové pražské restaurace - Lokál, byl nastaven i druhý franšízingový koncept. Ten má blíže ke standardnímu poslání franšízingu, předpokládá totiž rozvoj řetězce restaurací víceméně stejných, zaměřením i nabídkou maximálně podobných. Přestože úspěšnost celé vize ukáže až čas, kosmický start Lokálu mezi nejpopulárnější pražské hospody dává tušit, že i tato koncepce je „odsouzena k úspěchu“.
Na praktickém použití franšízingu, tohoto „…způsobu expanze úspěšné firmy s ověřenou koncepcí podnikání, v jehož rámci nabízí majitel úspěšné koncepce (franšízor) zájemcům o podnikání (franšízantům) příležitost samostatně podnikat pod jeho obchodní značkou a v souladu s jeho koncepcí, obvykle výměnou za vstupní poplatek a podíly na budoucím zisku franšízanta“ v segmentu gastronomie je patrné, že správně uchopen umí být tmelícím prvkem a zárukou dalšího úspěšného rozvoje.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...