Co mají společného Hippies a Subway?
Na počátku byl student medicíny, který si potřeboval vydělat na studia, tak nějak začínají telenovely a většinou i úspěšné franšízové řetězce, úplně stejně to začínalo v roce 1965 s nyní největším fast-food franšízorem Subway. V době kdy se v Americe a později i po světě šířilo hnutí Hippies, pilný student pracoval ve svém obchodě, který pořídil za peníze svého přítele. Ten mu půjčil 1 000 dolarů a mohli začít prodávat. To je velká výhoda fast-foodů, lidi přijdou, zaplatí hotově a peníze se otáčejí a vrací.
Fast-foodová síť SUBWAY plánuje rozvoj i přes loňský propad drtivé většiny ekonomik v regionu. „V letošním roce očekáváme v regionu mírné oživení a tomu přizpůsobujeme i strategii rozvoje. V zemích střední a východní Evropy, kde již působíme, počítáme s 35 novými restauracemi. Ve většině zemí také počítáme s růstem prodejů i hodnoty nákupů zákazníků,“ uvedl Martin Princ, řekl manažer rozvoje sítě SUBWAY pro střední a východní Evropu.
Jak jste si vedli v loňském, krizovém roce?
Nad očekávání dobře. Loni otevřela síť SUBWAY v celé střední a východní Evropě 53 nových restaurací, plánovala přitom necelých 30. Nejvíce se řetězec prosadil v Rusku, kde otevřel 25 nových restaurací. Následovalo Polsko s 19-ti novými restauracemi," dodává Martin Princ.
Jaké máte plány pro nejbližší dobu?
„V současné době hledáme ve Slovinsku partnera, který by měl na starost rozvoj naší sítě v zemi. V Rumunsku chceme začít prodávat franšízové licence od poloviny letošního roku,“ říká Martin Princ.
Kvalitu nechte prověřit časem, říká se...na světě se mění móda, styly, trendy, ale Subway a Hippes zůstávají.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...