Češi jsou úspěšní vývozci čaje

Počátkem roku 1992 byla založena společnost Spolek milců čaje s.r.o. s cílem dovozu kvalitních čajů přímo z míst jejich produkce. V květnu 1993 byla otevřena první Dobrá čajovna na Václavském náměstí v Praze, která funguje dodnes a je první značkovou provozovnou i pilotní prodejnou budoucí franšízy.
Hlavní naší myšlenkou bylo vytvořit oázu nekuřáckého prostředí, kde se nebude konzumovat alkohol. Vytvořit prostředí, které bude samo o sobě vyzývat ke kultivaci ducha. Samotná tato myšlenka se počátkem devadesátých let jevila jako velice pošetilá.
„První den po slavnostním otevření jsme prodali za celý den jedno bambusové sítko za 24,-Kč. Čaj si u nás nedal nikdo!“, říká Jiří Šimsa, majitel společnosti.
„Již po prvním roce provozu Dobré čajovny se na nás začali obracet zájemci o spolupráci. Neměli zkušenosti ani finanční prostředky a tak vznikl koncept franšízy. Provozujeme 25 čajoven a všechny jsou franšízové. Franšízant je vyškolen, je mu nabídnuto vybavení čajovny na leasing, v průběhu stavby a realizace čajovny má plný poradenský servis. Franšízant má za úkol stavebně připravit vybrané prostory. To je jeho investice. Pokud se mu podaří sehnat prostory v dobrém technickém stavu a nemusí příliš investovat do rekonstrukce, je to jeho plus. Ostatní je už na nás. Pro zahajovací provoz jsou mu k ruce zkušení pracovníci z jiných čajoven, je zásoben prověřeným zbožím.
V Česku již další franšízanty nehledáme. Zdejší trh je v podstatě nasycen. Náš koncept vyžaduje jistou kupní sílu a té se nedostává v menších, než krajských městech. Existují výjimky, ale jejich život není ideální.
Vzhledem k tomu, že čajovnový trh v Česku se zdá být nasycen, rozhodli jsme se vstoupit na trhy zahraniční. V současnosti chystáme otevření třetí čajovny v USA a druhé čajovny v Polsku. Není vyloučené, že se i v ČR nebo SR ještě najde nebo vytvoří aglomerace vhodná pro provoz čajovny a to jsme připravení řešit. Naše aktivity se nyní orientují na jiné trhy, které ještě nejsou naplněny“, dodává Jiří Šimsa.
V případě dalších dotazů můžete kontaktovat redakci FranchisingINFO.cz.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...