Češi jsou úspěšní vývozci čaje

Částka se pohybuje od 300.000 Kč, vložená investice se vrátí po 5 až 6 letech
Čtvrtek
03.06.2010
Třetí česká franšízová čajovna v USA
 

Počátkem roku 1992 byla založena společnost Spolek milců čaje s.r.o. s cílem dovozu kvalitních čajů přímo z míst jejich produkce. V květnu 1993 byla otevřena první Dobrá čajovna na Václavském náměstí v Praze, která funguje dodnes a je první značkovou provozovnou i pilotní prodejnou budoucí franšízy.

Hlavní naší myšlenkou bylo vytvořit oázu nekuřáckého prostředí, kde se nebude konzumovat alkohol. Vytvořit prostředí, které bude samo o sobě vyzývat ke kultivaci ducha. Samotná tato myšlenka se počátkem devadesátých let jevila jako velice pošetilá.

„První den po slavnostním otevření jsme prodali za celý den jedno bambusové sítko za 24,-Kč. Čaj si u nás nedal nikdo!“, říká Jiří Šimsa, majitel společnosti.

„Již po prvním roce provozu Dobré čajovny se na nás začali obracet zájemci o spolupráci. Neměli zkušenosti ani finanční prostředky a tak vznikl koncept franšízy. Provozujeme 25 čajoven a všechny jsou franšízové. Franšízant je vyškolen, je mu nabídnuto vybavení čajovny na leasing, v průběhu stavby a realizace čajovny má plný poradenský servis. Franšízant má za úkol stavebně připravit vybrané prostory. To je jeho investice. Pokud se mu podaří sehnat prostory v dobrém technickém stavu a nemusí příliš investovat do rekonstrukce, je to jeho plus. Ostatní je už na nás. Pro zahajovací provoz jsou mu k ruce zkušení pracovníci z jiných čajoven, je zásoben prověřeným zbožím.

V Česku již další franšízanty nehledáme. Zdejší trh je v podstatě nasycen. Náš koncept vyžaduje jistou kupní sílu a té se nedostává v menších, než krajských městech. Existují výjimky, ale jejich život není ideální.

Vzhledem k tomu, že čajovnový trh v Česku se zdá být nasycen, rozhodli jsme se vstoupit na trhy zahraniční. V současnosti chystáme otevření třetí čajovny v USA a druhé čajovny v Polsku. Není vyloučené, že se i v ČR nebo SR ještě najde nebo vytvoří aglomerace vhodná pro provoz čajovny a to jsme připravení řešit. Naše aktivity se nyní orientují na jiné trhy, které ještě nejsou naplněny“, dodává Jiří Šimsa.

V případě dalších dotazů můžete kontaktovat redakci FranchisingINFO.cz.


/1/
zobrazit více

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015