Češi by šli na kávu s Karlem Gottem

Češi by šli na kávu s Karlem Gottem, největší špióni jsou Irové, diskrétně si můžete popovídat v kavárně v Číně.
Úterý
13.07.2010
Jak ukázal nejnovější průzkum kavárenského řetězce Costa Coffee, třetina lidí si chodí do kaváren nejen popovídat, ale hlavně poslouchat cizí hovory.
 

Není to tak dlouho, co jsme se v širším kroužku bavili o tom, jak je drahá káva v kavárnách. I ve Vatikánu je levnější, než v Praze. V Polsku zase z neznámých důvodů stojí latté trojnásobek ceny espressa, v Itálii je cena nízká, kávová kultura je na vysoké úrovni a Italové kávu pijí mnohokrát za den. Co všechno je v ceně zahrnuté jsme si vyjasnili – od drahých nájmů, personálu, interiéru až po tu nejmenší položku, cenu samotné porce kávy. Docela významnou položkou ceny je obrátkovost židle za den, kavárna musí na sebe vydělat, jak dlouho sedíme u jedné kávy je započteno v ceně, zkrátka vydělat se musí, čím déle sedíme u jedné kávy, tím bude dražší.

Franšízový řetězec Costa Cofee šel dál a nechal si ve všech 24 zemích, kde provozuje 1200 kaváren udělat relevantní marketingový průzkum. Tady jsou výsledky:

Podle výsledků aktuálního průzkumu považuje 33 % lidí právě kavárny za nejvhodnější místo ke kvalitní konverzaci, což je dvojnásobně víc, než získaly klasické restaurace (16%). Průzkum Costa Coffee však dále překvapivě ukázal, že více než samotná konverzace s naším protějškem či přáteli zajímá každého třetího návštěvníka kavárny (32%) cizí rozhovor. Zvědavější se přitom jeví ženy, protože ty se ve 37% přiznaly ke svým sklonům potají natahovat uši k okolním stolkům, zatímco z mužů má tento zlozvyk jen 22%. V porovnání s ostatními státy jsme však nedopadli nejhůře. Jako největší špioni se projevili Irové (47% poslouchá cizí hovor). Naopak v Číně si lidé spíše hledí svých vlastních problémů a hovory ostatních odposlouchává jen 17% návštěvníků kaváren.

A jaká témata čeští zákazníci kaváren nejvíce probírají? V porovnání s ostatními zeměmi, kde byl tento výzkum prováděn, se zdá, že Češi se spíše zaměřují na vážnější témata a nad kávou probírají vedle práce také aktuální společenské novinky a mezilidské vztahy. Nadobro nás, zdá se, znechutila politika – o té se nad kávou chce bavit jen polovina Čechů. Ve výběru témat se také liší ženy a muži. Muži mají tendenci vybírat si i v kavárnách ke konverzaci vážnější témata.

Průzkum také potvrdil dlouhodobou zálibu zákazníků v Caffe Latte, které si jako nejvhodnější nápoj k popovídání vybralo 36%. A koho z celebrit by Češi nejraději pozvali na kávu? Jednoznačně vyhrála stálice žebříčků popularity – zpěvák Karel Gott!

Pro více informací o franšíze Costa Coffee kontaktujte redakci.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015