Češi by šli na kávu s Karlem Gottem

Není to tak dlouho, co jsme se v širším kroužku bavili o tom, jak je drahá káva v kavárnách. I ve Vatikánu je levnější, než v Praze. V Polsku zase z neznámých důvodů stojí latté trojnásobek ceny espressa, v Itálii je cena nízká, kávová kultura je na vysoké úrovni a Italové kávu pijí mnohokrát za den. Co všechno je v ceně zahrnuté jsme si vyjasnili – od drahých nájmů, personálu, interiéru až po tu nejmenší položku, cenu samotné porce kávy. Docela významnou položkou ceny je obrátkovost židle za den, kavárna musí na sebe vydělat, jak dlouho sedíme u jedné kávy je započteno v ceně, zkrátka vydělat se musí, čím déle sedíme u jedné kávy, tím bude dražší.
Franšízový řetězec Costa Cofee šel dál a nechal si ve všech 24 zemích, kde provozuje 1200 kaváren udělat relevantní marketingový průzkum. Tady jsou výsledky:
Podle výsledků aktuálního průzkumu považuje 33 % lidí právě kavárny za nejvhodnější místo ke kvalitní konverzaci, což je dvojnásobně víc, než získaly klasické restaurace (16%). Průzkum Costa Coffee však dále překvapivě ukázal, že více než samotná konverzace s naším protějškem či přáteli zajímá každého třetího návštěvníka kavárny (32%) cizí rozhovor. Zvědavější se přitom jeví ženy, protože ty se ve 37% přiznaly ke svým sklonům potají natahovat uši k okolním stolkům, zatímco z mužů má tento zlozvyk jen 22%. V porovnání s ostatními státy jsme však nedopadli nejhůře. Jako největší špioni se projevili Irové (47% poslouchá cizí hovor). Naopak v Číně si lidé spíše hledí svých vlastních problémů a hovory ostatních odposlouchává jen 17% návštěvníků kaváren.
A jaká témata čeští zákazníci kaváren nejvíce probírají? V porovnání s ostatními zeměmi, kde byl tento výzkum prováděn, se zdá, že Češi se spíše zaměřují na vážnější témata a nad kávou probírají vedle práce také aktuální společenské novinky a mezilidské vztahy. Nadobro nás, zdá se, znechutila politika – o té se nad kávou chce bavit jen polovina Čechů. Ve výběru témat se také liší ženy a muži. Muži mají tendenci vybírat si i v kavárnách ke konverzaci vážnější témata.
Průzkum také potvrdil dlouhodobou zálibu zákazníků v Caffe Latte, které si jako nejvhodnější nápoj k popovídání vybralo 36%. A koho z celebrit by Češi nejraději pozvali na kávu? Jednoznačně vyhrála stálice žebříčků popularity – zpěvák Karel Gott!
Pro více informací o franšíze Costa Coffee kontaktujte redakci.
PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...