Další společenská odpovědnost v síti kaváren

Ve všech 1500 kavárnách Costa Coffee ve 24 zemích světa dostanou nyní zákazníci novou kávovou směs Mocha Italia, která obsahuje 100% kávových bobů z certifikované produkce organizace Rainforest Aliance, která vychází z myšlenek Fair Trade, obohacuje ji však o ekologický a sociální rozměr.
Připojí se tak k dalším řetězcům kaváren jako např. Starbucks, který již svá Fairtrade espressa nabízí.
Myšlenka Fair Trade, čili spravedlivého obchodu, se vyvíjela dlouho, první obchůdek s Fair Trade výrobky byl otevřen v roce 1959. První komoditou byla právě káva, postupně se ale paleta výrobků rozrostla o čaj, čokoládu, kakao, cukr, med, mango, pomerančový džus a banány.
Rainforest Alliance (RA) je mezinárodní nezisková organizace, která již od roku 1987 přispívá ke zlepšení podmínek pěstitelů kávy v zemích třetího světa. RA učí farmáře pěstovat kávu tak, aby zvýšili výnos a zároveň nepoškozovali životní prostředí. Pokud se farmáři naučí svou půdu zhodnocovat hnojením a dalšími způsoby, není nutné kácet další úseky deštných pralesů k získání půdy pro kávové plantáže. Vedle toho se RA podílí na zlepšování pracovních podmínek farmářů a zvyšování životní úrovně jejich dětí.
Káva se pěstuje v asi padesáti zemích v pásu podél rovníku, od Mexika po Brazílii, od Angoly po Etiopii, od Indie po Vietnam i na tichomořské ostrovy. Kávové plantáže pokrývají celkem 10,7 milionů hektarů půdy a na celém světě se ročně v průměru sklidí kolem 7 milionů tun kávy. Na celém světě žije z obchodu s kávou kolem 100 milionů lidí, kteří se podílejí na pěstování, zpracování nebo prodeji této plodiny. Káva je po ropě druhou nejobchodovanější komoditou na světě. Je to vůbec nejcennější zemědělská komodita na světovém trhu Rainforest Alliance se nezaměřuje pouze na pěstování kávy, ale také například na banány (certifikovanou produkci nalezneme třeba pod značkou Chiquita), čokoládu (v části svých poboček ji nabízí fastfoodový řetězec McDonald), dřevo (používané společností IKEA) a další.
Společnost Costa Coffee se aktuálně podílela na rozšíření certifikované produkce RA do Keni a Vietnamu. Tensie Whelan, prezidentka Rainforest Alliance ke spolupráci s Costa Coffee uvádí: “Přechod společnosti Costa Coffee na kávu z certifikované produkce RA je pro nás důkazem, že tento způsob podpory je vhodný i pro velké mezinárodní společnosti. Zákazníci Costa Coffee si mohou vychutnat šálek výborné kávy s vědomím, že pochází z dobře spravovaných farem, kde je o dělníky dobře postaráno, jejich děti mohou chodit do školy a kde se dbá o to, aby pěstování kávy neohrožovalo životní prostředí.“
PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...