PLANET SUSHI provozuje po světě na 136 provozoven, v České republice prozatím jednu, která je ve vlastnictví samotného franšízora. O situaci v gastronomii, franšíze a marketingu jsme si povídali s Petrem Vlastníkem, ředitelem české pobočky společnosti mezinárodní sítě Rosinter Restaurants Holding, která je držitelem licence. Společnost celosvětově provozuje kolem 359 restaurací na principu franšízy, mimo jiné např. IL Patio, American Bar&Grill, T.G.I. Friday‘s, Benihana, 1-2-3 Cafe a další.
Jste zkušeným franšízorem, co považujete za nejdůležitější při provozování franšízové restaurace?
Nejdůležitější je vhodný prostor za přijatelné peníze, na dobrém místě, dobře viditelném, frekventovaném, v centru dění, nejlépe v přízemí. To je základ. Na vše ostatní existuje návod. Ve franšízovém manuálu myslíme na každičký detail. Výběr personálu a jeho tréning, dodavatele, marketing, to vše můžete ovlivnit, místo nikoliv.
Provozujete zatím v České republice pouze 1 vlastní provozovnu, v zahraničí jich máte více. Proč se nedaří najít franšízanta?
Nelze říct, že nedaří, stále probíhají jednání s potenciálními zájemci, velmi často řešíme otázku vhodných prostor. Na dobrého franšízanta a vhodný prostor se musí počkat. Máme bohaté zkušenosti a známe všechna úskalí podnikání v gastronomii. Velmi často se stane, že franšízant má prostor, my vidíme, že není ideální a provozovnu mu rozmluvíme. Třeba otevře svoji vlastní restauraci a pak se rok učí na vlastních chybách za velké peníze, nakonec stejně zavře. Při výběru partnerů vyhodnocujeme rizika dopředu. Nic nezkoušíme. To je výhoda franšízy. Mnohokrát ověřená zkušenost. Ve franšízingu jde o partnerství, o korektní, otevřený a férový vztah. Na správného franšízanta se vyplatí počkat, společně budujeme jednu značku.
Jak se vám dařilo v minulých letech, hovoří se o krizi, která gastronomii postihla citelně.
V loňském roce jsme měli v našich restauracích propad tržeb až o 10-20 %, v tom letošním (hlavně v 3. a 4. Q) máme nárůst o 20-25 %, je vidět, že restaurace se stabilizují a rostou (poznámka redakce – jde o výsledky všech restaurací sítě Rosinter Restaurants Holding v ČR).
Kde chcete otevřít restaurace PLANET SUSHI?
V centrech velkých měst s dostatečnou kupní sílou. Pořízení restaurace se pohybuje kolem 4-6 mil Kč na klíč, návratnost je poměrně rychlá. Sushi je v současné době oblíbené a není tak náročné na technologické vybavení a na provoz. Kvalitu surovin nelze ošidit, vybíráme nejlepší dodavatele a držíme vysokou kvalitu. Pokud najdeme vhodné franšízanty, bude provozování PLANET SUSHI mnohem lukrativnější a franšízu můžeme v budoucnosti lépe modifikovat na české prostředí.
Více informací o této franšíze najdete níže v katalogu franšíz.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...