Mezera na trhu?
Jaroslav Plesník, zakladatel a spolumajitel společnosti Senior Park, která provozuje bytové komplexy určené především pro seniory, je jedním z těch, kteří vsadili na potenciál početné a stále se zvětšující skupiny seniorů. O tom, že vstupuje na trh s velikým růstovým potenciálem, zpočátku netušil. Až později mu došlo, že bytová otázka stárnoucí populace představuje podnikatelskou příležitost a mezeru na trhu současně. „Kdyby mi neonemocněla matka a nemusel jsem pro ni začít hledat dům s pečovatelskou službou, asi bych se s myšlenkou penzionů pro seniory nikdy nesetkal,“ vysvětluje svoji motivaci.
V areálu v Sokolči u Poděbrad právě probíhá rozšíření o 11 bytů formou řadové zástavby, tyto byty budou dokončeny v červnu letošního roku. V červenci zahajují výstavbu v Rychvaldu u Ostravy a současně s tím plánují stavební práce ve Slatiňanech.
Protože je financování stavebních projektů přeci jen finančně náročné a ne vždy se setká s pochopením v bankách, uvažuje Jaroslav Plesník o spolupráci na principech franšízingu, jak exkluzivně sdělil portálu FranchisingINFO.cz: „Domy pro seniory mají výhodu v tom, že se jedná o malé stavby v hodnotě okolo 30 mil. Kč. Když partner přijde, že si takový objekt chce sám z vlastních zdrojů postavit, nabídnu mu know-how, projektovou dokumentací a další náležitosti.“
Možností spolupráce je několik. Jak sdělil pan Plesník, jednou z nich je, že si dům postaví investor sám ze svých zdrojů: „Ale stejně tak ho může nechat postavit nás. Může ho provozovat sám dle našich standardů nebo ho přenechat v našich službách.“
Plány do budoucna má nesmělé. Představuje si, že by se na území České republiky mohlo vystavět až 100 takových domovů. Pak by spádově připadal 1 domov pro seniory na 100 tisíc obyvatel.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář