Stánky s nabídkou kvalitní restaurace
Špagetka je ryze česká rodinná firma bratří Holých, která svou franšízu staví na konceptu inovativního fast casual – propojení rychlosti street foodu s kvalitou prvotřídních surovin. Vyrábějí vlastní čerstvé těstoviny bez chemické úpravy, neobsahují glutamáty ani konzervanty a nepoužívají mražené potraviny. Nabídka produktů stojí na třech vzájemně se doplňujících pilířích – kromě těstovin zde nabízejí kávu a originální točenou zmrzlinu. Spotřebitelé jsou tak motivováni k nákupu dalšího zboží.
Součástí strategie je i odlišný výběr lokací, než je obvyklé. „Místo drahých frekventovaných lokalit se zaměřujeme na menší města a místa s nízkými provozními náklady, kde hraje klíčovou roli dostupné parkování a cílená reklama na sociálních sítích. Tento netradiční přístup se nám rychle ukázal jako úspěšný a odstartoval rychlou expanzi po celé České republice,“ vysvětluje franšízor Jan Holý, jeden ze zakladatelů značky. Franšízy vznikají na místech, které nemusí být atraktivní. Důležitá je výše nájmu a možnost parkování. Zákazníci za kvalitním jídlem jezdí cíleně, na základě kampaní a reklamy. Nejedná se tedy o emoční bezprostřední nákupy. Franšízy si brzy vytvoří stabilní klientelu. „Součástí našich služeb je také věrnostní klub, díky kterému se zákazníci vracejí. Vyhledávají nás lidé ze střední a vyšší třídy, kteří se zaměřují na kvalitnější a zdravější potraviny,“ upřesňuje zaměření Špagetky Jan Holý.
Franšízanti musí být manažeři s citem pro značku
Prostor pro franšízovou spolupráci je nyní po celé republice. Koncept je ideální spíše pro franšízanty typu manažera, který dovede otevřít více poboček na jednou. „Zároveň je potřeba zdůraznit, že nehledáme pouze investory, kteří chtějí pasivní příjem – chceme aktivní partnery, kteří se budou podílet na růstu značky. Naši franšízanti nejsou jen provozovatelé poboček, ale součást rodiny Špagetky. Nejde nám o kvantitu, ale o správný výběr lidí, kteří budou značku posouvat dál,“ říká Jan Holý. Aktuálně má franšízová síť Špagetka vlastní pobočku v Pěnčíně, tři již fungující franšízy a jedenáct dalších na různých místech republiky ve výstavbě. Zájemci o franšízu musí počítat s počáteční investicí 5 milionů, do níž patří výstavba, vybavení a veškerá povolení pobočky na klíč a v poměrně krátkém realizačním čase. Franšízor udává průměrnou návratnost investice 30 měsíců a zisk jedné pobočky okolo 250 000 korun za měsíc.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...