Ondřej Bartoš: Den D je třeba využít
Česká veřejnost vás zná především jako jednoho z investorů v pořadu České televize Den D. Co vás přimělo k tomu, abyste se do pořadu, jako je tento, zapojil?
Již dlouho před tím, než za mnou přišla Česká televize s nabídkou účasti v tomto pořadu, jsem byl jeho fanouškem, respektive jeho britské verze. Považoval jsem ho za zcela brilantní formát, který je jednak zábavný, tedy alespoň pro lidi zabývající se stejnými věcmi jako já je velmi zábavný, a také jsem v něm vždy viděl edukativní prvek ve smyslu toho, co ve své práci neustále vysvětluji dokola. Byl jsem tedy fanouškem a v momentě, kdy mne ČT oslovila, netrvalo příliš dlouho a prakticky hned jsem jim řekl, že do toho jdu. Potom jsem o svém rozhodnutí trochu více přemýšlel a dokonce i mírně pochyboval. Nakonec však pozitiva převážila. A musím říci, že nelituji.
S jakou největší chybou ze strany podnikatelů, kutilů, vynálezců jste se během natáčení potýkal?
Dá se to shrnout jedním slovem, a to „nepřipravenost“. Neznalost oblasti, ve které chtějí fungovat. Chápu to jako elementární chybu, která vede k tomu, že podnikatel chce například prodávat cihly, ale vůbec si nezjistí, jak moc se staví, nebo kolik dalších dodavatelů cihel na trhu působí. Zároveň je ona nepřipravenost věcí, která mne dokáže rozčílit.
Jaké byly vaše podnikatelské začátky?
Byly vlastně také leckdy nepřipravené a živelné. Moje začátky se datují do druhé poloviny 90. let, kdy jsem začal podnikat při studiu na vysoké škole, a to v podstatě ze „špatného“ důvodu. Na vysoké škole jsem se trochu nudil, studium mne totiž nijak zvlášť nezatěžovalo. Tehdy jsme si se dvěma spolužáky řekli, že rozjedeme firmu. Pořádně jsme nevěděli, co budeme dělat a jak to budeme dělat, o nějakém byznys plánu se nám ani nesnilo. Bylo to opravdu živelné. Možná to ale nebyly moje úplné podnikatelské začátky.
Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 02/2012.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nejen o podnikatelském prostředí a mizivé politické podpoře podnikatelů a malých firem v České republice hovořili v rozhovoru bratři Tomáš a Lukáš Sedláčkovi.
Podnikání v České republice je relativně bezpečné, ale pomalé. To si myslí lékař, podnikatel a televizní moderátor Roman Šmucler.
Podnikatelský příběh módní návrhářky Blanky Matragi je veřejnosti všeobecně známý. Jaké je však podle ní tajemství úspěchu v módní branži? Slovo "nemožné" pro ni neexistuje.
Distribuci hudby dominuje digitální prostředí, mnoho umělců pracuje raději pro menší vydavatele. Přední skladatel a producent Jan P. Muchow popisuje hudební průmysl.
Lukáš Hejlík je české veřejnosti znám především jako herec. V poslední době ho však čím dál více zaměstnávají jeho podnikatelské projekty spjaté s divadlem i gastronomií.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...