2008: Méně nových center

Pátek
09.01.2009
Podle původních předpokladů mělo v Česku loni vzniknout rekordních 250.000 metrů čtverečních plochy ve 14 nákupních centrech, skutečnost je jiná.
 

Ve skutečnosti se postavilo pouze 60 procen původně plánované plochy. Na letošní rok jsou pak plány developerů ještě menší. Výsledky zveřejnila poradenská společnosti Cushman&Wakefield. V loňském roce se také franchisové systémy stěhovaly například do jihlavského City Parku, pražských Arkády Pankrác či do brněnského Kampusu.

Ještě nezasáhla krize

Podle zástupců poradenské firmy nejde hovořit o tom, že do loňského zpomalení se již promítla současná ekonomická krize. „Ke zpoždění při otevírání nákupních center docházelo vždy, ať už byly důvody technické, způsobené prodlevami na stavbě nebo administrativní, způsobené průtahy při vyřizování různých povolení,“ řekl vedoucí maloobchodního týmu v Cushman & Wakefield Martin Žížala. Celková plocha nákupních center loni v ČR přesáhla 1,9 milionu metrů čtverečních.

Centra se začnou profilovat

Trendem v budoucnu bude větší specializace center. Zatímco dosud se snaží majitelé o co nejširší nabídku zboží. Tak, jak se nasicuje nabídka obchodních ploch, budou se centra stále více specializovat na určitou oblast nabízeného zboží a služeb. Budovat se budou také outletové nákupní zóny.


Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019