Tomáš Čupr: Slevomat byl jen začátek

V roce 2010 založil Tomáš Čupr v České republice slevový portál Slevomat, který do roku 2012 vedl. Poté se přesunul na pozici předsedy dozorčí rady Slevomat Group a začal budovat nový projekt DámeJídlo.cz, který na trhu funguje od roku 2012. Ani před tím však nebyl v podnikání žádným nováčkem. Své podnikatelské začátky si odbyl ve Velké Británii, kde spoluzakládal společnosti Rocket Spider a Evolution Funding. V roce 2011 byl v anketě Křišťálová lupa vyhlášen osobností českého internetu.
Úterý
05.08.2014
Začít podnikat by měl člověk hlavně s rozmyslem. Vložit veškerý majetek do byznysu se nemusí vyplatit, říká Tomáš Čupr, zakladatel a majitel serverů Slevomat a DámeJídlo.cz.
 

V dubnu letošního roku oslavil Váš první projekt Slevomat čtvrté narozeniny. Kde vznikl nápad přivést na náš trh službu, kterou zde, až na pár výjimek, v podstatě nikdo neznal?

Inspirace přišla ze zahraničí, ale přišla velmi rychle. Některé koncepty, které v dnešní době přichází do Čech v takovém tom klasickém pojetí byznysu, toho kamenného, působí na zahraničním trhu desítky let a teprve teď je začínáme postupně vnímat. Na internetu je všechno mnohem rychlejší. Mezi tím, kdy Groupon začínal být vidět, a dobou, kdy jsme rozjeli Slevomat, uběhlo zhruba tři čtvrtě roku. Je tam mnohem větší a rychlejší trakce, penetrace modelů ze zahraničí. V tom internetovém světě je rychlost veliká, a často, než se americké koncepty dostanou do povědomí naší veřejnosti, už je tady někdo v lokálním měřítku provozuje.

Dá se tedy mluvit o štěstí, že jste byl ten nejrychlejší?

Řekl bych to asi takto. Štěstí v životě je potřeba, je to velmi důležitá složka úspěchu, ale já jsem rozhodně nebyl první, kdo o tom četl, ani jsem nebyl tím prvním, kdo o tom přemýšlel. Myslím si, že jde o to, že jsem byl nejrychlejší v realizaci. A to si myslím není o štěstí, ale o určitém podnikatelském drivu a motivaci jít věci prostě dělat. To už není tolik o štěstí, ale spíše o chuti a energii.

Jak těžké bylo získat první zákazníky?

Myslím si, že získat zákazníky vzhledem k té propozici bylo poměrně jednoduché. Ale jsem přesvědčen, že to, co činí úspěch Slevomatu tak velkým, jakým je, je schopnost si zákazníky udržet. Po příchodu Slevomatu vznikla spousta slevových serverů, všechny měly nějaké nabídky, nějaké zákazníky, ale velmi málo z nich si je dokázalo udržet. Myslím si, že právě naše přemýšlení o retenci zákazníků je něco, co utvořilo úspěch. Daleko více, než budování nějaké značky. Schopnost si je udržet je v každém podnikání klíčová. Vždy říkáme: „Koruna na získání zákazníky, je utracená koruna. Koruna investovaná do jeho udržení je vydělaná koruna.“ Když si totiž klienta udržíte, bude u vás nakupovat dál, navíc vás doporučí.  Nebylo to jednoduché, ale zatímco ostatní se soustředili na to, jak získat co nejvíce zákazníků, my jsme se soustředili na to, jak si jich co nejvíce udržet. Ve výsledku se to pak podle mého názoru ukázalo být klíčovým rozdílem mezi námi a konkurencí.

Jakým způsobem jste se snažili si je udržet?

Od začátku jsme poskytovali záruky za nabízené služby, produkty na Slevomatu. Když se podíváte, jak podnikám, zjistíte, že vždy prvním oddělením, které ve firmě sestavuji, je oddělení péče od zákazníky zaměřené na jejich spokojenost. Právě na péči o zákazníky bezmezně věřím, zejména na českém trhu, kde vysoká úroveň zákaznických služeb zatím není standard. Je zde tedy velmi jednoduché vyniknout, a to je směr, kterým jsem ubíral i v Dámejídlo.cz. Vím, že to funguje, zákazníci se vrací, objednávají znovu. Dá se říci, že kvalitní péče o zákazníky, která by měla být standardem a ne konkurenční výhodou, je na českém trhu právě výhodou, o které všichni vědí, ale málokdo ji dělá.

Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 03/2014.


Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019