Uspět ve financích je možné

Začínal jste jako finanční poradce společnosti OVB. Lze toto označit jako Vaše podnikatelské začátky, nebo je můžeme hledat ještě dříve?
Myslím si, že skutečné podnikání začalo spíše později. Dělat něco smysluplného, hledat cesty a způsoby, jak si vydělat a uplatnit se, jsem naopak chtěl mnohem dříve. Od začátku mi vyhovovala práce, u které výsledky souvisely s tím, co do ní vložím.
V rámci OVB se Vám podařilo značně profesně vyrůst. Co Vás po šesti letech přimělo odejít do neznáma a založit konkurenční firmu Partners?
Stal jsem se nejúspěšnějším manažerem Radima Lukeše (spolumajitel Partners), tehdy nejlepšího ředitele OVB v Evropě. Dařilo se nám a chtěli jsme změny k lepšímu. Stáli jsme o analytické, produktové a technologické zázemí, které nám vždy slibovali. Věděli jsme, že naše služby mohou být mnohem kvalitnější a že by firma měla makat na tom, aby tomu tak bylo. OVB ale stejný zájem neměla. Nevím, jestli bychom tehdy sebrali odvahu do toho neznáma vykročit, ale nakonec jsme k tomu byli de facto dotlačeni. Brali jsme to tak, že to prostě musíme zvládnout.
Jak se v době začátků Partners koukala česká veřejnost, de facto klientela, na finanční poradce? Není to tak dlouho, co jejich pověst nebyla zrovna nejlepší…
To nebyla a dnes je lepší jen o trochu. Ale právě v tom spočívala příležitost a vlastně stále spočívá, protože ještě chvíli potrvá, než bude trh stoprocentně zaplněný profesionály. Hned od založení Partners jsme vysvětlovali, jak jinak chceme dělat finanční poradenství, jak má vypadat produktová tvorba a zázemí. Konečně jsme měli možnost sami ukázat, jak tuhle službu chápeme a jaké zásady a jaká pravidla v naší společnosti nastavíme pro to, abychom si získali a udrželi důvěru klientů. A současně byli také tím nejlepším partnerem pro podnikání. Vzpomínám na tu dobu opravdu rád, přestože ekonomicky to bylo extrémně stresující. Ale žili jsme skvělými vizemi nové společnosti budované podle ideálů a hodnot poradců, kterým nejde jen o provize.
Jak těžké bylo před necelými 10 lety budovat firmu podnikající právě v této oblasti?
Finance jsou úžasný obor. Řeší je každý člověk, proto v nich leží obrovský potenciál a možnost stát se velice úspěšným. To platilo tehdy a platí to i dnes. Myslím si, že je to ten nejlepší obor pro vybudování vlastního prosperujícího byznysu s nízkým vstupním kapitálem. Neříkám, že to „jde samo“ a že to dokáže každý, to ani náhodou. Pokud ale mám ty správné hodnoty a makám, tak vybudovat si firmu v tomto oboru je snadné. Ukažte mi jinou oblast, kde jsou tak nízké bariéry pro vstup a podnikání a zároveň tak velký a rostoucí trh, který má dnes 50-60 miliardový provizní obrat. Znamená to, že zdánlivě malá firma ve financích by byla v jiném oboru velkou společností.
Dnes je společnost Partners největší finančně-poradenskou firmou na trhu. Co byste označil jako hlavní „tajemství“ jejího úspěchu?
Společnost jsme zakládali s partnery, se kterými jsme sdíleli stejné vize a hodnoty, a na nich jsme firmu vybudovali. Odlišujeme se i tím, že s Radimem (Lukešem) necílíme na krátkodobý velký zisk, tedy prodat teď a pak rychle pryč. Byznys budujeme s dlouhodobou vizí, chceme Partners řídit a vést i v dalších letech. Jsme tak motivovaní dělat vše co nejlépe, hlídáme kvalitu a neustále hledáme nové příležitosti pro rozvoj našeho byznysu.
Setkali jste se však i s neúspěchem?
Samozřejmě. Neúspěch k podnikání patří a je velmi zdravé ho zažít. Důležité ale je se v něm příliš nerýpat. Brát to tak, že jsem se poučil a jdu dál, bohatší o další zkušenost, která ze mě v budoucnu udělá ještě lepšího podnikatele.
Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 03/2016.
PŘEČTI ČLÁNKY

Nejen o podnikatelském prostředí a mizivé politické podpoře podnikatelů a malých firem v České republice hovořili v rozhovoru bratři Tomáš a Lukáš Sedláčkovi.
Podnikání v České republice je relativně bezpečné, ale pomalé. To si myslí lékař, podnikatel a televizní moderátor Roman Šmucler.
Podnikatelský příběh módní návrhářky Blanky Matragi je veřejnosti všeobecně známý. Jaké je však podle ní tajemství úspěchu v módní branži? Slovo "nemožné" pro ni neexistuje.
Distribuci hudby dominuje digitální prostředí, mnoho umělců pracuje raději pro menší vydavatele. Přední skladatel a producent Jan P. Muchow popisuje hudební průmysl.
Lukáš Hejlík je české veřejnosti znám především jako herec. V poslední době ho však čím dál více zaměstnávají jeho podnikatelské projekty spjaté s divadlem i gastronomií.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI