Tradičním kantýnám odzvonilo

Blahodárné prostředí na pracovištích a s tím související služby hrají v pracovním procesu čím dál větší roli. Výrazně se zvyšuje kvalita jídla a prostředí stravovacích prostor na pracovištích. Na trh vstupují i známe restaurační skupiny, jakými jsou Zátiší group či Perfect Canteen Filipa Sajlera (projekt představitele „Kluci v Akci“). Vyplývá to z průzkumu realitně poradenské společnosti Cushman & Wakefield, která se na oblast sektoru gastronomie specializuje a operátory do kanceláří zajišťuje.
Samotná nabídka stravovacích zařízení v kancelářských budovách je již zavedeným konceptem především v částech metropole s nízkou občanskou obslužností, kde jsou mnohdy nutností. V Praze je jich na 126. Většina z firemních restaurací (62 %) nabízí své menu i veřejnosti, přitom jen 13 % je otevřeno i o víkendu. Při nových výstavbách a rekonstrukcích vlastníci a developeři považují výběr operátora firemního stravování za nezbytnou součást v cestě za komerčním úspěchem. Sází především na kvalitní kuchyni, příjemné prostory a moderní design. U náročných klientů vstupují do hry i špičkoví šéfkuchaři.
Co sníš, to zaplatíme
„Mnozí developeři začínají s výběrem operátorů těchto služeb již při přípravě projektů. Chtějí se tímto způsobem odlišit od ostatních, více zaujmout nájemce a ti pak své zaměstnance. Kvalita stravování a jeho výjimečný koncept je totiž jedno z důležitých hledisek při vyhledávání a rozhodování se, jaké prostory nájemce zvolí," vysvětluje Zdeněk Zádrapa, specialista na pronájem maloobchodních prostor se zaměřením na gastronomii a volnočasový sektor. Mnohé kancelářské budovy nabízejí restaurační zařízení po celý den. Až 63 % ze všech pražských firemních restaurací v kancelářských budovách nabízí snídaní, 39 % kavárnu a 95 % nabízí jako vedlejší službu i catering.
Na vzestupu je i kvalitní nabídka polotovarů - předpřipravených pokrmů, které si zaměstnanec může odnést domů. Dalším trendem v oblasti firemního stravování je nabídka restauračních služeb zdarma, a to zcela bez finančních limitů. „V dnešní době nízké nezaměstnanosti pronajímatelé rádi pomáhají svým nájemcům s nabídkou dalších benefitů, kde kromě relax zón, fitness center nebo třeba zázemí pro kola, hraje roli právě nabídka kvalitního stravování v rámci budovy. Dnešní trend, kde je kladen důraz na kvalitu stravování, nicméně splňují i tradiční provozovatelé jako Aramark, kteří se snaží nabídnout různé koncepty pro různá zadání pronajímatelů," dodává vedoucí oddělení zastupování pronajímatelů Petr Markvart.
PŘEČTI ČLÁNKY

Barbie je legendou už od 60. let. Přestože se na její proporce i styl v posledních letech snesla vlna kritiky, poslední úspěch Barbie díky filmu ukazuje, že přežije každou dobu.
Na celé zeměkouli snad není nikdo, kdo by neznal LEGO. Kde se nápad na barevné kostky vzal a kdy se stal celosvětovým fenoménem? Víte, že se s nimi dá i podnikat?
Od vzniku značky Dermacol uplynulo více jak 50 let, během kterých si získala celosvětový věhlas. Dnes obchoduje na zhruba 70 trzích. Jaký je její příběh?
Příjemné pracovní prostředí čím dál častěji rozhoduje o tom, zda budou lidé chtít pro vaši firmu pracovat. Zajímá vás, jak může vypadat?
Máte zvyk, bez kterého se nemůžete soustředit, přemýšlet nebo plánovat? To je dobré znamení. Můžete zbohatnout.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI