Z Prahy až do Hollywoodu

Milionový make-up / Minimálně 1 milion kusů se ročně prodá tradičního výrobku Cover Make-up Dermacol, který vznikl již v 60. letech.
Pátek
19.04.2019
Od vzniku značky Dermacol uplynulo více jak 50 let, během kterých si získala celosvětový věhlas. Dnes obchoduje na zhruba 70 trzích. Jaký je její příběh?
 

Počátky kosmetiky Dermacol jsou těsně spjaty s Filmovým studiem Barrandov v Praze. Právě tam přišla v roce 1965 kosmetička Ústavu lékařské kosmetiky paní Olga Knoblochová se záměrem pomoci zakrýt velké mateřské znaménko v obličeji dcery jedné ze svých klientek. V té době se ještě tyto dermatologické defekty neřešily operativně, daly se pouze opticky skrýt. Olga Knoblochová se spojila s vedoucím barrandovské laboratoře pro filmová líčidla panem Vlastimilem Boublíkem, který měl zkušenosti s krycími přípravky a líčidly pro divadlo i film. Společně vyvinuli přípravek vhodný na zamaskování mateřského znaménka, kterým byl silně krycí Cover Make-up Dermacol. Od začátku se jednalo o velmi úspěšnou spolupráci mezi specialisty v kosmetice a experty na filmový make-up. O rok později, tedy v roce 1966, pak vznikla společnost Dermacol, která organizačně spadala pod Filmová studia Barrandov.

Krycí přípravek Dermacol v deseti odstínech byl v té době jedním z prvních výrobků svého druhu v Evropě a na světě vůbec. Už za minulého režimu byl vyvážen do všech evropských zemí, a to nejen na východ, ale i na západ. Licence na něj byla v roce 1969 prodána do Hollywoodu poté, co do Prahy zavítal švýcarský producent se svou manželkou. Ti při exkurzi po Barrandově navštívili právě i kosmetické laboratoře, kde v té době Dermacol sídlil. Poté, co jim paní Olga Knoblochová ukázala, jak je možné citelně zakrýt stařecké skvrny jí vyrobeným make-upem, odvezli si manželé hned dvě kompletní sady a brzy se ozvali s nabídkou na koupi práv k receptuře Cover Make-upu Dermacol. Tak se český výrobek dostal až do Hollywoodu, kde o krásu mnoha slavných filmových hvězd začala pečovat kosmetika, jež se zrodila v Praze.

Jen make-up nestačí

Bylo jen logické, že ke krycím krémům postupně přibyly další výrobky – líčení je totiž třeba i odlíčit a celkově pečovat o pleť. A tak se řada Dermacol brzy rozrostla o další přípravky. Dnes má Dermacol více než 200 druhů produktů, pokud se tedy nepočítají jednotlivé barevné odstíny dekorativní kosmetiky. Za všechny své produkty utržila za loňský rok akciová společnost přes 715 milionů korun, což je o 13% více, než v roce 2017. Export pak tvoří přes 263 milionů z celkového obratu. A není to jen Cover Make-up, který se vyrábí podobnou technologií již několik desítek let. Zákaznice a zákazníci mohou stále v obchodech sehnat oblíbené pleťové krémy jako Lady Cream nebo Princess Cream, které byly značkou kosmetické kvality již v 70. letech a které se s drobnými inovacemi prodávají už déle než 30 let.

Pojmem začala být značka Dermacol už za minulého režimu. Po jeho pádu však musela projít výrazným vývojem a přizpůsobit se opakovaně novému tržnímu systému. Po roce 1989 totiž na český trh vstoupily zahraniční značky a Dermacolu začala růst konkurence. V roce 1992 se přeměnil ze státního podniku na akciovou společnost. Později byl podnik privatizován. V rámci privatizace se Dermacolu ujalo několik investičních fondů i drobných akcionářů. Po řadě majetkových transakcí se podílu na vedení společnosti ujali počátkem tisíciletí manželé Vladimír a Věra Komárovi.

„Ještě v roce 2002 se Dermacol vyráběl v poměrně skromných podmínkách laboratoří Filmového studia na Barrandově. Rozrůstající výrobu bylo třeba přestěhovat do větších prostor. Tím byl nejprve objekt na pražské Ruzyni, o šest let později jsme se ale přemístili do vlastní továrny v Brně,“ popisuje Věra Komárová, ředitelka strategického vývoje značky Dermacol. Zde se nyní vyrábí většina produktů, některé – jako třeba řasenky či rtěnky, zastanou partnerské fabriky v Německu, Itálii nebo Francii. Brněnská továrna v současnosti zaměstnává přes 200 lidí, celkově jich pro Dermacol pracuje více než 320.

Výrobky Dermacol jsou prodávány v drogeriích, hypermarketech i supermarketech, ale také v lékárnách či kosmetických salonech. Veškeré zboží lze zakoupit také on-line přímo na webových stránkách Dermacolu. „V současnosti provozujeme také celkem pět zážitkových značkových prodejen Dermacol,“ vysvětluje paní Komárová. Ty se nacházejí v Praze v NC Palladium (zde Dermacol provozuje i kosmetický salon), OC Quadrio, v Ostravě ve Foru Nová Karolina a Avion Shopping Parku a nově také v Aupark Shopping Centru v Bratislavě. „Na jednom místě najdou zákazníci kompletní nabídku značky, kterou si mohou vyzkoušet anebo se našimi produkty nechat nalíčit,“ doplňuje Věra Komárová.

Kromě českého a slovenského trhu se Dermacol pod vedením manželů Komárových rozšířil také na dalších 60 zahraničních trhů. „Se značkou se kromě Evropy můžete setkat také v USA, Kanadě, Austrálii a moha zemích Středního i Blízkého Východu. V arabských zemích jsme populární především díky make-upům, které dokážou pleť okamžitě o několik tónů zesvětlit,“ vyjmenovává šéfka Dermacolu. Vlastní prodejny otevřel Dermacol například v Hebronu, Novosibirsku, v Omsku, v Sýrii, Palestině a dalších. Nyní se bude společnost soustředit na evropská města.


Pohádkový příběh / Začalo to náhodou a snahou pomoci zakrýt neestetické mateřské znaménko. Postupem času se z kosmetiky Dermacol stal pojem, který obletěl svět. Výrobky české společnosti se líčily hvězdy stříbrného plátna, a to nejen u nás, ale i v Hollywoodu.

Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019