Barbie trůn královny hraček nepouští
Pojďme si připomenout některá základní fakta o fenomenální hračce. Přestože panenky s nerealistickými mírami modelek vyrábí řada společností, ta pravá je samozřejme od společnosti Mattel. Tato přední globální hračkářská společnost vlastní jedno z nejsilnějších portfolií ikonických značek. Kromě Barbie je to Hot Wheels, Fisher-Price, American Girl, Thomas & Friends, UNO, Masters of the Universe, Monster High a další Jejich nabídka zahrnuje filmový a televizní obsah, hry a digitální zážitky, hudbu a spoustu dalšího. Působí na více než 35 místech a jejich produkty jsou prodávány ve více než 150 zemích ve spolupráci s předními maloobchodními a e-commerce společnostmi světa.
Opravdová od Mattela
Společnost Mattel vznika v roce 1945 jako spolupráce mezi Ruth a Elliotem Handlerovými a Haroldem “Mattem” Matsonem. Byli to designéři a inženýři, jejichž společný důraz na kreativitu a inovace navždy změnil způsob, jakým se děti hrají. Samotná Barbie vznikla v roce 1959. Ruth Handlerovou pro vytvoření panenky iinspirovala její dcera Barbara, která si celé hodiny hrála s papírovými panenkami. Ruth zde správně uviděla příležitost podporovat a inspirovat dívky prostřednictvím představení trojrozměrné panenky, která jim ukazuje, že mohou být čímkoli. Barbie ale dlouho nezůstala sama a v roce 1961 představil Mattel na trhu jejího přítele Kena. V roce 1962 Barbie dostává svůj první Dreamhouse a ve své době se stává symbolem nezávislosti a práv žen. Dokonce se v jedné ze svých podob v roce 1965 stala astronautkou a podívala se tak na Měsíc dokonce dříve než Neil Armstrong.
V posledních letech se zdálo, že dobré časy pro Barbie mohou skončit. Panenka se stala terčem kritiky pro nerealistickou podobu své postavy i pro děj některých příběhů, kde se vyskytuje řada steretypních předsudků o ženách. Jak už ale o Barbie víme, dovede být kýmkoliv. Proto se už dříve začaly objevoat panenky různách typů postav, etnik, profesí a podobně. Mattel se snaží Barbie spojit s myšlenkou otevřenosti, přijetí a rozdílnosti. Vrchlem její modernizace je letošní filmový hit Barbie, který píše filmovou historii a stává se kulturním fenoménem. Překonal už několik rekordů tržeb v kinech, včetně nejvýdělečnějšího filmu roku.
Barbie opět skvěle prodává
Uvedení filmu mělo signifikantní ekonomický dopad lokálně i globálně. Dosáhli částky 356,3 milionů dolarů za prodej lístku na film celosvětově, z toho 162 milionů dolarů na domácím trhu. Zajímavé je, že v Evropě i USA v mnoha kategoriích výdaje klesly - včetně elektroniky, domácích vylepšení, nábytku a ubytování, jedna oblast vzrůstá: zábava. Držitelé karet Bank of America utratili za zábavu o 13,2 % více než před rokem, což je jednoznačně nejvíce ze všech sledovaných kategorií.
Společnost Matell díky dobře načasovanému filmu získala na mnoha frontách. Hodnota Mattel akcií vzrostla o 22 % a celosvětové hrubé tržby z panenek vyrostly na 884 milionů dolarů, což představuje nárůst o 27 % ve srovnání s předchozím rokem. Nahlášená hrubá marže se zvýšila na 51,0 % ve srovnání s 48,2 % ve třetím čtvrtletí předchozího roku a upravená hrubá marže se zvýšila na 51,0 % ve srovnání s 48,3 % ve stejném období minulého roku. Bohužel ale ani efekt Barbie nepomohl zvýšit celkové zisky firmy, které v tom roce klesly o 50 % na 146,3 milionů dolarů (částečně za to může větší zdanění, které je v Kalifornii, kde firma sídlí). Zdá se však, že při takto rozsáhlém portfoliu oblíbených značek má Mattel všechy předpoklady k tomu se na výsluní udržet a najít opět nové cesty k současným zákazníkům.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na celé zeměkouli snad není nikdo, kdo by neznal LEGO. Kde se nápad na barevné kostky vzal a kdy se stal celosvětovým fenoménem? Víte, že se s nimi dá i podnikat?
Od vzniku značky Dermacol uplynulo více jak 50 let, během kterých si získala celosvětový věhlas. Dnes obchoduje na zhruba 70 trzích. Jaký je její příběh?
Příjemné pracovní prostředí čím dál častěji rozhoduje o tom, zda budou lidé chtít pro vaši firmu pracovat. Zajímá vás, jak může vypadat?
Máte zvyk, bez kterého se nemůžete soustředit, přemýšlet nebo plánovat? To je dobré znamení. Můžete zbohatnout.
Cílíte svými produkty a službami na mladou „online“ generaci? Najděte vhodný komunikační kanál a výrazně rozšíříte zákaznickou základnu a posílíte vztahy.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...