Giganti na cestě do virtuálních světů

Život ve virtuálním světě
Život ve virtuálním světě / „Velké globální firmy zřejmě zpřístupní své produkty a služby uživatelům v rámci světů virtuální reality. Uživatelé si tak budou moci zakoupit virtuální produkty od svých oblíbených značek, objednat si virtuální jídlo, nebo vyrazit za virtuální kulturou," říká Ivan Rámeš, senior partner advokátní kanceláře Havel & Partners.
Pátek
18.03.2022
Je libo virtuální hamburger? Chtěli byste si s přáteli z celého světa zajít na virtuální koncert anebo basketbalový zápas, na který byste se normálně nedostali?
 

To vše by mohlo být možné v prostředí virtuálních světů, do kterých míří nejslavnější světové značky globálních korporací, které si přihlašují své ochranné známky nově pro virtuální výrobky a služby. Nové přihlášky ochranných známek globálních korporací jako McDonald’s, Nike anebo Hugo Boss naznačují, že narůstající množství společností se připravuje na vstup do světa virtuální reality. Tyto přihlášky byly nedávno podány především u amerického patentového a známkového úřadu („USPTO“), kdy seznamy výrobků a služeb nově zahrnují virtuální výrobky a služby, a to například virtuální restaurace, kavárny a koncerty anebo stahovatelné virtuální oblečení a doplňky.

Nové přihlášky naznačují, že zmíněné společnosti zpřístupní své produkty a služby uživatelům v rámci světů virtuální reality. Uživatelé si v těchto světech pomocí kryptoměn budou moci zakoupit virtuální produkty od svých oblíbených značek, virtuálně si objednat jídlo od svých oblíbených fast foodů či restaurací, anebo se zúčastnit i virtuálních kulturních akcí a zážitků pořádaných slavnými osobnostmi či umělci.

Virtuální svět a avataři

Za hlavní motivaci by se zřejmě mohl považovat rozrůstající se virtuální svět „Metaverse“, který v říjnu 2021 představila veřejnosti společnost Facebook, nyní působící pod názvem „Meta“.  Vize směřuje k přechodu do virtuálního světa, ve kterém budou tzv. „avatary“ uživatelů mít možnost se setkávat a navštěvovat spolu různé virtuální lokace a vůbec dělat všechny aktivity, které známe ze současného nevirtuálního světa.

Kromě přihlašování ochranných známek pro virtuální výrobky a služby se některé osobnosti a společnosti rozhodly otevřít i své vlastní virtuální světy, jako například „Metahype“ značky Cupra, anebo NFT token „Apes in Space“ americké hudební skupiny Migos. Další společnosti, které začaly více investovat do přesunu do „metasvěta“ jsou například Puma, Adidas, Under Armour a New Balance, anebo sportovci a sportovní týmy jako Brooklyn Nets a Shaquille O´Neal.

Je ovšem nutno podotknout, že proces zkoumání přihlášek ochranných známek v USA může trvat až 9 měsíců. Zatím tedy není jisté, zda USPTO přihlášky pro virtuální výrobky a služby přijme a řádně zapíše. Rozhodnutí těchto společností však naznačuje, že v obchodování a působení v rámci virtuálních světů vidí budoucnost i pro své světoznámé značky a nechtějí, aby jim v metasvětě „ujel vlak“.

Nutno dodat, že ani největší tuzemské firmy nezůstávají stranou a prostřednictvím naší advokátní kanceláře již byla řada nových přihlášek ochranných známek pro virtuální realitu také podána. Pokud i vy uvažujete o rozšíření vašich produktů či služeb do virtuálních světů, dává smysl si co nejdříve podat přihlášky ochranných známek, které budou zahrnovat i virtuální výrobky a služby.


Autoři: Ivan Rámeš, Barbara Mead a Tereza Hrabáková advokátní kanceláře Havel & Partners.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017