Giganti na cestě do virtuálních světů
![Život ve virtuálním světě](https://img.franchising.pl/cz/be3/7ef/rames_ivan_2018.jpg)
To vše by mohlo být možné v prostředí virtuálních světů, do kterých míří nejslavnější světové značky globálních korporací, které si přihlašují své ochranné známky nově pro virtuální výrobky a služby. Nové přihlášky ochranných známek globálních korporací jako McDonald’s, Nike anebo Hugo Boss naznačují, že narůstající množství společností se připravuje na vstup do světa virtuální reality. Tyto přihlášky byly nedávno podány především u amerického patentového a známkového úřadu („USPTO“), kdy seznamy výrobků a služeb nově zahrnují virtuální výrobky a služby, a to například virtuální restaurace, kavárny a koncerty anebo stahovatelné virtuální oblečení a doplňky.
Nové přihlášky naznačují, že zmíněné společnosti zpřístupní své produkty a služby uživatelům v rámci světů virtuální reality. Uživatelé si v těchto světech pomocí kryptoměn budou moci zakoupit virtuální produkty od svých oblíbených značek, virtuálně si objednat jídlo od svých oblíbených fast foodů či restaurací, anebo se zúčastnit i virtuálních kulturních akcí a zážitků pořádaných slavnými osobnostmi či umělci.
Virtuální svět a avataři
Za hlavní motivaci by se zřejmě mohl považovat rozrůstající se virtuální svět „Metaverse“, který v říjnu 2021 představila veřejnosti společnost Facebook, nyní působící pod názvem „Meta“. Vize směřuje k přechodu do virtuálního světa, ve kterém budou tzv. „avatary“ uživatelů mít možnost se setkávat a navštěvovat spolu různé virtuální lokace a vůbec dělat všechny aktivity, které známe ze současného nevirtuálního světa.
Kromě přihlašování ochranných známek pro virtuální výrobky a služby se některé osobnosti a společnosti rozhodly otevřít i své vlastní virtuální světy, jako například „Metahype“ značky Cupra, anebo NFT token „Apes in Space“ americké hudební skupiny Migos. Další společnosti, které začaly více investovat do přesunu do „metasvěta“ jsou například Puma, Adidas, Under Armour a New Balance, anebo sportovci a sportovní týmy jako Brooklyn Nets a Shaquille O´Neal.
Je ovšem nutno podotknout, že proces zkoumání přihlášek ochranných známek v USA může trvat až 9 měsíců. Zatím tedy není jisté, zda USPTO přihlášky pro virtuální výrobky a služby přijme a řádně zapíše. Rozhodnutí těchto společností však naznačuje, že v obchodování a působení v rámci virtuálních světů vidí budoucnost i pro své světoznámé značky a nechtějí, aby jim v metasvětě „ujel vlak“.
Nutno dodat, že ani největší tuzemské firmy nezůstávají stranou a prostřednictvím naší advokátní kanceláře již byla řada nových přihlášek ochranných známek pro virtuální realitu také podána. Pokud i vy uvažujete o rozšíření vašich produktů či služeb do virtuálních světů, dává smysl si co nejdříve podat přihlášky ochranných známek, které budou zahrnovat i virtuální výrobky a služby.
Autoři: Ivan Rámeš, Barbara Mead a Tereza Hrabáková advokátní kanceláře Havel & Partners.
PŘEČTI ČLÁNKY
![](https://img.franchising.pl/cz/1e2/ee2/shopping-g766063a1d_1920-1.jpg)
Od 6. ledna 2023 začne platit novela spotřebitelského práva. Pro podnikatele v oblasti e-commerce i provozovatele kamenných prodejen, zavádí mnoho změn.
Ochranná známka musí být vždy zapsána pro konkrétní výrobky a služby. Před přihlášením by si přihlašovatel měl rozmyslet, jaké výrobky a služby chce chránit.
EU podporuje malé a střední firmy. Skrze nový grantový program jim pomáhá řešit otázky spojené s duševním vlastnictví, které často řeší i franšízy.
Češi rádi nakupují zboží v různých slevách a prodejních akcích. Každoročně tak obchodníci v rámci takových akcí prodají více než polovinu zboží.
Sportovní značka si striktně hlídá své duševní vlastnictví, které si zákazníci spojují právě s touto módní značkou. Jak moc je jeho počínání úspěšné?
Nejčtenější
![](https://img.franchising.pl/cz/583/6dc/mcdonalds-zajawa.jpg)
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Tomáš Grec získal v rámci sítě Next reality ocenění za franšízovou pobočku s největším obratem. Jak se mu podařilo tohoto úspěchu dosáhnout?
Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Jak vydělat peníze na YouTube?
Flexibilní půjčka pro každého: MARCELA.KREJSOVA01@GMAIL.COM. Půjčte si od 50 000 do 45 500 000 Kč na cokoliv a splácejte nebo odkládejte o měsíc po každém...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz