právo

Stopka z EU pro zavádějící slevy
Češi rádi nakupují zboží v různých slevách a prodejních akcích. Každoročně tak obchodníci v rámci takových akcí prodají více než polovinu zboží.
Češi rádi nakupují zboží v různých slevách a prodejních akcích. Každoročně tak obchodníci v rámci takových akcí prodají více než polovinu zboží.

Adidas bojuje za své tři pruhy
Sportovní značka si striktně hlídá své duševní vlastnictví, které si zákazníci spojují právě s touto módní značkou. Jak moc je jeho počínání úspěšné?

Ochranné známky je třeba kontrolovat
Zájemci o franšízu chtějí spojit své podnikání se známou značkou. Ta by měla být ošetřena ochrannou známkou. Na co si nově musí dát franšízoři pozor, aby o ni nepřišli?

Po GDPR následují i data ne-osobní
Volný pohyb neosobních údajů v EU je základem jednotného digitálního trhu, říká právník Ivan Rámeš, partner AK Havel&Partners.

Internetové prodeje - síla slabých spotřebitelů?
Většina franšízových konceptů cílí na koncové zákazníky, kterým franšízanti nabízejí své výrobky anebo služby i na internetu.

Známka bez problémů
V rámci obchodní spolupráce je běžné, že podnikatel umožní druhému po podepsání smlouvy užívání své ochranné známky.

Průmyslový vzor ochrání
Ochranné známky nejsou jedinou možnou a dostupnou variantou ochrany duševního vlastnictví, byť se jedná o institut, který je využíván bezkonkurenčně nejčastěji.

Výdělek ohrožen sousední rekonstrukcí?
Má možnost někoho žádat o odškodnění? Koho a jak? Odpovídá Mgr. Šimona Mašková, AK Mašek advokáti, specialistka na právo nemovitostí.

Podnikání v Česku je snazší
Začít podnikat je lehčí. Novela živnostenského zákona snižuje byrokracii i placení.