Základem je kvalita
Jak obtížné bylo rozjet vaše franchisy?
Jako každý jiný start byly i naše začátky velmi náročné. Po několika měsících úvah, přemýšlení a příprav jsme jako první v ČR rozjeli rozjížděli koncept domácích kamenných farmářských prodejen. První pobočku jsme otevřeli v červenci 2010 v Praze na Vinohradech. Tomu předcházel asi rok intenzivní práce při hledání kvalitních dodavatelů či sbírání kontaktů. Každou další prodejnu již otevíráme snadněji a zejména naši franchisoví partneři dostávají při otevření plný servis. Dá docela zabrat objíždět jednotlivé dodavatele a vybírat ty nejlepší, domluvit se na ceně. Řekl bych, že daleko těžší je najít správného dodavatele než vybudovat prodejnu. Naštěstí se už tomu věnujeme dva roky, takže už víme, kam a na koho se obrátit.
V současnosti můžeme mluvit o boomu farmářských tržišť. Jak to ovlivňuje váš byznys?
Podle mě můžeme rok 2011 nazvat rokem farmářských tržišť. Objevují se už dokonce i v menších městech kolem 5 tisíc obyvatel, a to je dobře. Hodně se o trzích mluvilo i v médiích. To všechno pomáhá i nám, protože farmářský trh a farmářská prodejna jsou spojité nádoby. My jsme vlastně také obdobou farmářského trhu, akorát fungujeme v kamenné prodejně.
A nemůže vás naopak poškodit skutečnost, že některé trhy prodávají potraviny z farem, jejichž původ není jasný, a lidé mají pocit, že na nich jen vydělávají?
Takové případy se samozřejmě stávají. Určitě to ale není nějaké významné procento z celkového počtu trhů. Tradice těchto trhů tady byla na 40 let v podstatě zlikvidována a lidé se začínají teprve učit chodit nakupovat někam jinam než do velkých obchodů. Nejdůležitější nyní je přesvědčit zákazníka o kvalitě produktů a tuto kvalitu si udržet.
Češi jsou zvyklí masově chodit nakupovat do supermarketů. To je vaše největší konkurence?
Naše prodejny staví na kvalitním českém zboží, osobním přístupu k zákazníkovi a tradičních potravinách. Supermarkety jsou zaměřeny jiným směrem a na odlišnou klientelu. Nevnímám je tedy jako přímou konkurenci. Zákazníci postupně přicházejí na to, že množství a cena není jediným kriteriem. Lidé sice nakupují ve velkých obchodních centrech, kde mají na jednom místě vše, ale určitě pozorujeme trend, kdy zákazníci rádi přijdou do menších prodejen, kde naleznou jinou kvalitu zboží, zaručený původ potravin a i prostředí je kolikrát příjemnější.
Takže cítíte, že trendy v nakupování se pomalu mění?
Ano. Je to opravdu sice spíše pomalý obrat, ale zákazníků přibývá. Doufám, že tomu tak bude i nadále.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Koncept Trdlokafe zjednodušil a zautomatizoval procesy tak, aby se ze stánku s trdelníky a kávou stala pasivnější investice a hledá franšízanty.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!