McDonald’s hlásí pokles tržeb

Americká síť fastfoodů McDonald's zaznamenala letos v říjnu pokles celosvětových tržeb meziročně o 1,8 procenta. Nejvyšší snížení zaznamenaly restaurace tohoto řetězce v oblasti Asie, Blízkého východu a Afriky, kde jejich propad činil 2,4 procenta. V Evropě a v USA tržby sítě klesly shodně o 2,2 procenta.
Tržby restaurací, které jsou v provozu minimálně alespoň jeden rok, fastfoodovému řetězci klesly naposledy před zhruba 10 lety. Od té doby McDonald´s zaznamenával jejich neustálý růst.„Systém McDonald's je založen na denní obsluze více než 69 milionů zákazníků, jejíchž potřeby a přání se neustále mění. I říjnové výsledky hlásí pokles tržeb, který odráží všudypřítomné globální výzvy, jsem si jist, že naše strategie a realizované změny budou mít za výsledek trvalý růst naší společnosti,“ uvedl k hospodářským výsledkům prezident a generální ředitel společnosti Don Thompson.
V České republice funguje McDonald´s od roku 1992, kdy byla otevřena první pobočka v Praze ve Vodičkově ulici. Za tu dobu se společnost stala největší fast foodovou sítí v Česku. V současnosti provozuje 90 restaurací, z toho je 60 procent pod franchisovou smlouvou. Pro tuzemský McDonald´s pracuje zhruba 5300 zaměstnanců.
PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...