Výběr značky je rozhodnutí na celý život
Rozhodnutí rozjet franchisu nebylo pro Václava Bečváře těžké, protože sám není v oblasti franchisingu žádným nováčkem. Tento způsob podnikání považuje za správnou volbu pro ty, kteří uvažují o vlastním byznysu. Sám Bečvář s ním má 15letou zkušenost. Výběr značky je však podle něj velmi důležitým krokem. Je to volba, která ovlivní váš život i rodinu na dlouhou dobu. On si vybral Bageterii Boulevard.
Důležité je se správně rozhodnout
Při přemýšlení o vlastní firmě se musel Bečvář na jedné straně rozhodnout, čeho chce v životě dosáhnout a bez jakéhokoliv přikrášlování si představit, co všechno bude muset obětovat. To jsou otázky, které člověka můžou odradit od podnikání, protože ne každý je schopen a ochoten se vzdát pohodlí, které má. Prvním krokem, který musel na cestě za vlastním podnikáním, absolvovat bylo pečlivě zvážit, s jakou značkou svůj byznys spojit. „Musel jsem se rozhodnout, jaký produkt se má stát součástí mého podnikání, jak ho vnímají zákazníci a jak ho asi budou vnímat v budoucnu. A v neposlední řadě jsem si musel položit otázku, zda jsem schopen se ztotožnit s filosofií franchisora?“ říká Bečvář. Jednoznačné ano mu vyšlo pro Bageterii Boulevard.
Podnikání na dvě období
Své začátky by rozdělil do dvou období, před a po podpisu smlouvy. V období před podpisem začal společně s Bageterie Boulevard poznávat zvolenou značku, její produkty, samotného franchisora a samozřejmě i jeho vize, které jsou dle něj velmi důležité. „Ve stejnou dobu samozřejmě i franchisor velmi pozorně sleduje vás,“ říká Bečvář s tím, že pokud by v této fázi měl pochybnosti, že jeho vybraná cesta není správná, nepokračoval by. Podle něj je tohle období důležité a vyžaduje tu správnou délku. Nic nelze uspěchat. Po podpisu smlouvy se Bečvář vrhnul na podnikání se svými spolupracovníky pln nedočkavosti. Svému týmu se nebojí svěřit důležité úkoly, ale očekává od nich dobré výsledky.
Franchisor přináší zavedenou značku
Výhodou konceptu franchisy Bageterie Boulevard vidí Bečvář v tom, že majitel tohoto konceptu přináší produkt, značku, logistické zázemí a spoustu dalších výhod. Franchisor na tomto vývoji pracoval dlouhou dobu a investoval nemalé peníze. Člověk tak podniká se zavedenou značkou a stává se jedním z těch, kteří dále dopomáhají k tomu, aby se značka rozvíjela. A co musí přinést samotný franchisant, když chce otevřít podobnou restauraci? „Měl by přinést osobní angažovanost, vysoké nasazení při provozování své restaurace, znalost prostředí a zájem o produkty a značku a její další vývoj. A právě oblast rychlého občerstvení a období, kdy značka chce expandovat, je příležitost pro franchisanty.“
Není důležité jen kontrolovat
Podnikatele však může odradit dozor, který franchisor nad franchisantem má. Přeci jen, samotný podnikatel si může vést firmu podle svého. „Zájemce, kterému „dozor“ nedělá dobře, by neměl o franchise dál uvažovat. Žádný zodpovědný franchisor však nemůže na trhu dlouhodobě a úspěšně působit jen s „dozorem“. Kontrola je samozřejmě nutná, ale součástí spolupráce obou stran je zejména široký dialog a vzájemný respekt,“ vysvětluje Bečvář. Důležité je hledat společné cíle a najít cesty k jejich dosažení. Franchisor nemůže jen brát poplatky, ale měl by i dávat, tedy franchisanta rozvíjet. To podle Bečváře Bageterie Boulevard dělá.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízy s „jídlem do ruky“ musí rychle reagovat na zákaznické trendy. Ty nám přiblíží manažerka pro rozvoj franšízové sítě Bageterie Boulevard a 360Pizza Markéta Krejčíková.
Zájemce o franšízové podnikání v gastronomii by nemělo minout spojení značek Bageterie Boulevard a 360Pizza. Letos začali dokonce konkurovat americkým fastfoodům na dálnicích.
Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
Síť Bageterie Boulevard se neustále zvětšuje. Nové pobočky najdeme v Praze i v regionech.
Franšíza 360pizza se na našem trhu pomalu rozrůstá. Jaké podmínky musí uchazeči o licenci splnit?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Roste počet značek, které míří na náš trh. Které franšízové spolupráce můžete chytit hned na startu?
Franšízová síť prodejen dveří a zárubní roste počtem poboček i obratem. Kde je místo pro nové franšízanty?
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...