Coca Cola se vrací k tradici

Největší výrobce nealkoholických nápojů Coca Cola oznámil, že se vrátí zpět k franchisovému modelu nezávislých stáčíren ve Spojených státech amerických. Jedná se o poslední krok v pokračující reorganizaci firmy. Franchisoví partneři získají opět uživatelská práva na technologii výroby nápojů a možnost vlastního řízení stáčírny. Systém obnoví po 3 letech.
Franchisový model fungoval do roku 2010, kdy se Coca Cola rozhodla v USA skoupit veškeré továrny na výrobu nápojů a řídit je ve vlastním držení. Loni v dubnu se rozhodla vrátit zpět ke franchisingu a na začátku tohoto roku spustila ostrý provoz "refranchisingu". "Díky této pružnosti se vrátíme k tradičnímu stačecímu modelu v USA, který posílí působení v naší vlajkové zemi," říká generální ředitel Coca Cola Company Muhtar Kent.
Stáčírny budou mít také na starosti dodávku do maloobchodní sítě v regionu, kde působí. Podle společnosti návrat k franchisovému systému sníží náklady na údržbu a skladování distribuční sítě, a přitom si firma Coca Cola zachová kontrolu plnění lahví jednotlivých továren.
PŘEČTI ČLÁNKY

Vzdělávací franšíze Edukido se daří růst. Nejrychleji to jde na Balkáně, zájem má i o rozvoj v Česku a na Slovensku.
Prosadit se v módní branži je v současnosti velmi obtížné. Řešením pro ty, co s tím chtějí začít, může být franšíza, třeba značky Esotiq.
Jedna z největších světových franšízových značek má být na prodej. V Česku aktuálně funguje 11 poboček.
Snem mnoha začínajících podnikatelů v gastronomii je mít kavárnu, která je něčím jiná, originální. Díky franšíze nemusí být nesplnitelným.
Pandemie přinesla nový druh podnikání v oblasti gastronomie. Jsme svědky nového nastupujícího trendu?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Podle amerických statistik může být franšízová síť s vyššími investičními potřebami dlouhodobě úspěšnější.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI