Drsná konkurence

Konkurence v oblasti gastronomie ve špatném ekonomickém prostředí více přitvrzuje. Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald's to zažívá u nás na vlastní kůži. Tržby jeho poboček loni klesly meziročně o 1,8 % na necelé 4,1 miliardy Kč. „Ve výsledcích společnosti se odrazila složitá situace v odvětví pohostinství a veřejného stravování," říká mluvčí McDonald's Drahomírá Jiráková. Počet obsloužených zákazníků dosáhl loni 58 milionů.
I přes náročné podmínky dokázal McDonald's s konkurencí bojovat. Podařilo se mu loni otevřít 7 nových restaurací a představil nový franchisový koncept malých restaurací, které chce směřovat do menších nákupních center či na vlaková a autobusová nádraží. „Tento koncept by měl do budoucna u McDonald's hrát významnou roli jako důležitý prvek naší expanze do nových lokalit," dodává Drahomíra Jiráková. První pobočky byly otevřeny v Galerii Harfa a Europarku Štěrboholy v Praze.
Když trh padá, firmy většinou šetří své náklady. McDonald's naopak loni proinvestoval 285,5 milionu korun, což je největší částka na investice za posledních 15 let. Na konci roku měla společnost 93 restaurací, z čehož 18 je provozováno na základě franchisové licence. „Letos plánujeme otevřít 3 až 4 nové restaurace," uzavírá Drahomíra Jiráková.
PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...