Hudba získává na oblibě

V loňském roce dosáhla Hudební škola Yamaha počtu 300 franchisových poboček. Koncept pochází z Japonska.
Pátek
31.01.2014
Hudební škola Yamaha už čítá ve své síti 300 franchisových škol. Loni zahájila spolupráci s Masarykovou univerzitou v Brně.
 

Není nehudebních lidí, jsou jen nerozvinuté talenty. Tak zní heslo Hudební školy Yamaha, která nabízí výukové obory pro děti a dospělé. A že je český národ hudebně naladěn, dokazuje i vysoký počet míst, kde se mohou lidé naučit hrát na nástroje všeho druhu. Těch se v ČR loni nacházelo už přes 300 fungujících na základě franchisové licence. Loni se franchisové síti Hudebních škol Yamaha podařilo také zahájit spolupráci s Masarykovou univerzitou v Brně, která zařadila instrumentální obory školy do nabídky kurzů Univerzity třetího věku.

Otázkou zůstává, jestli je ještě prostor pro další rozvoj při tolika poboček Hudebních škol Yamaha. „Nejde o kvantitu, ale o kvalitu. Budeme se snažit o zvýšení množství žáků při stávajícím počtu škol,“ dodává Zdeněk Simek. V současné době je největším problémem klesající křivka porodnosti, což vede k poklesu žáků v oblasti předškolních oborů. „Tento trend nás trápí, ale kvalitou pedagogické péče a díky našemu úsilí se nám jej podařilo zmírnit,“ přibližuje situaci Zdeněk Simek. Aby žáci přibývali, chtěla by firma také zefektivnit práci v oblasti marketingu.

Ohledně zájemců o franchisovou licenci zájem zůstává stejný po nějakou dobu. Mění se jen personální a kvalifikační předpoklady. „Setkáváme se s lidmi, kteří nejsou ochotní zodpovědně pracovat a myslí si, že je franchisa finančně zaopatří v krátkém časovém horizontu,“ uzavírá Zdeněk Simek.