Český nápad, dobrý nápad

Už ve více jak 500 franšízových pobočkách Jumping lidé cvičí na trampolínách. Koncept vznikl v Česku a po Evropě míří i do USA.
pondělí
02.02.2015
Jaké české franšízy dokázaly uspět v zahraničí? Překvapivě je jich více, než byste čekali.
 

Všude přítomná globalizace se nevyhýbá ani Česku a pro podnikatele je stále těžší uspět na konkurenčním trhu. I ona však přináší s sebou pozitivní vlivy, díky ní a české nápady mohou prorazit ve světě. Podařilo se to i franšízovým konceptům. Některé jsou známé skoro v celém světě, některé zatím jen v Evropě, ale i to se počítá.

Velký ohlas zažívá franšízový koncept Jumping, což jsou cvičební kurzy na upravených trampolínách. V Česku byl už trh pokryt a Jumping strhl lidi ve všech zemích Evropy, kam expandoval. Dokazuje to i síť více než 500 poboček. „V tomto odvětví jsme se stali nejsilnější franšízovou společností a věřím, že ten hlavní rozvoj máme před sebou. Chystáme se na větší expanzi do USA,“ dodává jednatel firmy Jumping Tomáš Buriánek.

Prosadit se v oboru gastronomie je v dnešních dnech pomalu úkol nemožný, protože konkurence je více než drtivá. Aby podnikatel uspěl, musí přijít opravdu s velmi originálním nápadem. A z Česka takové přišly. Společnost PUB Franchise se svým franšízovým konceptem restaurací se samoobslužnými pípami působí v Česku, Slovensku, Rakousku a Německu. Na postavičku Švejka vsadila firma Daos Plus s hospůdkami Švejk Restaurant. Ty se uchytily jak u nás, tak v Rakousku a zejména Rusku.

Pomalu ale jistě se do větší expanze dostává i franšíza Svět zdraví, kterou zastupuje firma Sunkins. Ta v Česku a na Slovensku zvyšuje počet klientů a nově míří do Polska. A o dalších státech uvažuje též. Taková Novodobá sanitka během roku rozšířila svou síť rychle po celé republice a než oslavila první výročí na trhu, už pokukuje po polském trhu.

České franšízové koncepty tak mohou směle konkurovat těm zahraničním, zvláště při expanzi do dalších států. Z šetření poradenské společnosti PROFIT system ovšem vyplývá, že vstup českých franšízových konceptů mimo hranice stagnuje. „Je to způsobeno tím, že hodně franšízových konceptů je nových a soustředí se na rozvoj v Česku. Pokud se uchytí, firma očekává, že zahraniční rozvoj by mohl růst za pět až sedm let,“ dodává Gabriela Petrová, obchodní manažerka firmy.


Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Ahoj, nevím jak moc je tvůj dotaz aktuální,ale při pohledu na web jsem našel něco, co by pro tebe mohlo být vhodné, jde o prostor který nabízím k pronájmu v centru...

4 komentář(e)
posledni 15.01.2019
Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Ahoj, nevím jak moc je tvůj dotaz aktuální,ale při pohledu na web jsem našel něco, co by pro tebe mohlo být vhodné, jde o prostor který nabízím k pronájmu v...

4 komentář(e)
posledni 15.01.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

2 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Návrat zahraničních značek

Franchising jako téma na Radiožurnálu :-) (cca 18:30) http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3335349#

1 komentář(e)
posledni 16.03.2015