Pryč s náklady

„Cost cutting“ aneb osekání nákladů má jako hlavní byznys společnost Expense Reduction Analysts (ERA), jež se u nás rozvíjí pomocí partnerů na základě franšízové licence. Letos firma započala svůj pátý rok fungování a českému zastoupení se podařilo za dobu svého působení upevnit pozici, čímž projekty na redukci nákladů pro firmy už zvládá s menší pomocí zahraničních spolupracovníků.
Snižování nákladů je v dnešní době byznys, který zažívá rostoucí tendence, a to především v době, kdy firmy kladou větší důraz na šetření. „Musím říci, že v loňském roce se nám podařilo meziročně zvýšit příjmy z klientských projektů o 150 %. Je to velmi potěšující a hlavně povzbuzující výsledek pro všechny současné partnery, protože v průmeru si každý z členů českého týmu vydělal za rok více, než je samotná cena franšízové licence. Především jeden z nově příchozích partnerů může být nadmíru spokojen, protože jeho investice do franšízy se během 9 měsíců fungování pod hlavičkou ERA vrátila téměř dvakrát,“ popisuje úspěchy držitel master-franšízové licence pro Českou a Slovenskou republiku Jiří Rybár.
Povědomí o značce ERA a obchody rostou, což vede společnost k plánu neustále zvyšovat jak zaměstnanecké kapacity, tak hledat další partnery. „Získáním dalších 2 až 3 nových partnerů do české ERA bych rád zároveň rozšířil nejenom její kapacity, ale také přispěl ke zvýšení univerzálnosti, potažmo samostatnosti českého týmu v rámci evropských struktur ERA,“ říká Jiří Rybár. Firma by také chtěla pokračovat v navyšování obratu, letos by ráda docílila jeho zvýšení o 80 %.
Partnerská licence pro zájemce o koncept ERA vyjde na 35 tisíc eur (téměř 1 milion korun). Výhodou franšízového konceptu ERA je i v tom faktu, že partneři úzce spolupracují s ostatními partnery po celé Evropě. Nejvíce čeští partneři participují na slovenském trhu, který sklízí úspěchy jak ve zvyšování počtu zakázek, tak v počtu partnerů.
„Čeští partneři si samozřejmě pochvalují určitou kulturní, ale hlavně jazykovou blízkost, která umožňuje velmi hladkou realizaci projektů. Nicméně, jistá obchodní specifika jsou zde velmi patrná, čímž se potvrzuje smysluplnost řízení strategie rozvoje tohoto trhu člověkem znalým místních poměrů,“ komentuje spolupráci s nejbližším sousedem Jiří Rybár.
PŘEČTI ČLÁNKY

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
„Chceme zvýšit dosah našich programů a přinést novinky, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj,“ říká Šimon Mastný, ředitel franšízy TAB Board.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám představil master-franšízant Filip Cvrček.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.