Pryč s náklady
„Cost cutting“ aneb osekání nákladů má jako hlavní byznys společnost Expense Reduction Analysts (ERA), jež se u nás rozvíjí pomocí partnerů na základě franšízové licence. Letos firma započala svůj pátý rok fungování a českému zastoupení se podařilo za dobu svého působení upevnit pozici, čímž projekty na redukci nákladů pro firmy už zvládá s menší pomocí zahraničních spolupracovníků.
Snižování nákladů je v dnešní době byznys, který zažívá rostoucí tendence, a to především v době, kdy firmy kladou větší důraz na šetření. „Musím říci, že v loňském roce se nám podařilo meziročně zvýšit příjmy z klientských projektů o 150 %. Je to velmi potěšující a hlavně povzbuzující výsledek pro všechny současné partnery, protože v průmeru si každý z členů českého týmu vydělal za rok více, než je samotná cena franšízové licence. Především jeden z nově příchozích partnerů může být nadmíru spokojen, protože jeho investice do franšízy se během 9 měsíců fungování pod hlavičkou ERA vrátila téměř dvakrát,“ popisuje úspěchy držitel master-franšízové licence pro Českou a Slovenskou republiku Jiří Rybár.
Povědomí o značce ERA a obchody rostou, což vede společnost k plánu neustále zvyšovat jak zaměstnanecké kapacity, tak hledat další partnery. „Získáním dalších 2 až 3 nových partnerů do české ERA bych rád zároveň rozšířil nejenom její kapacity, ale také přispěl ke zvýšení univerzálnosti, potažmo samostatnosti českého týmu v rámci evropských struktur ERA,“ říká Jiří Rybár. Firma by také chtěla pokračovat v navyšování obratu, letos by ráda docílila jeho zvýšení o 80 %.
Partnerská licence pro zájemce o koncept ERA vyjde na 35 tisíc eur (téměř 1 milion korun). Výhodou franšízového konceptu ERA je i v tom faktu, že partneři úzce spolupracují s ostatními partnery po celé Evropě. Nejvíce čeští partneři participují na slovenském trhu, který sklízí úspěchy jak ve zvyšování počtu zakázek, tak v počtu partnerů.
„Čeští partneři si samozřejmě pochvalují určitou kulturní, ale hlavně jazykovou blízkost, která umožňuje velmi hladkou realizaci projektů. Nicméně, jistá obchodní specifika jsou zde velmi patrná, čímž se potvrzuje smysluplnost řízení strategie rozvoje tohoto trhu člověkem znalým místních poměrů,“ komentuje spolupráci s nejbližším sousedem Jiří Rybár.
PŘEČTI ČLÁNKY
Networking mění kontakty v kontrakty
/15.09.2025
Business Network International (BNI) funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
Franšíza Mail Boxes Etc. (MBE) plánuje v Česku až 50 poboček. O expanzi, zájmu o logistické i tiskové služby a podpoře franšízantů hovoří master-franšízant pro ČR Vít Mázdra.
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
McDonald’s stále rozšiřuje síť restaurací. V lednu otevřela dveře zákazníkům nová pobočka v pražském Karlíně. Jak těžké je stát se franšízantem této značky?