Růst s vůní kebabu

Otevřít alespoň jednu franšízovou pobočku v každé zemi působnosti. Tento cíl si pro letošní rok vytyčila původem slovenská franšízová síť Mr.Kebab. Tento plán se tak týká i České republiky. Značka, která na Slovensku funguje od roku 2005, má momentálně na domácím trhu dvě franšízové pobočky v Košicích.
„Původně se jednalo o pobočky naší společnosti, nicméně kvůli narovnání obchodních vztahů pro franšízy vznikla samostatná firma Mr.Kebab s.r.o.,“ vysvětluje majitel sítě Mr.Kebab Ľubor Lelovits. Z „vlastních“ poboček se tak staly pobočky franšízové a z původní firmy, která je provozovala, první franšízant konceptu. V současné době fastfoodová síť vyjednává se zájemci o koupi licencí. Jak však Ľubor Lelovits poznamenává, jednání jsou důkladná a tudíž zaberou více času. Primární však je vybrat toho správného partnera.
O tom, že se konceptu na domácím trhu daří, svědčí jeho hospodářské výsledky v loňském roce. „Roční obrat se v našich provozovnách pohybuje mezi 270 a 450 tisíci eur. Trendem posledních čtyř let je růst tržeb o zhruba 10 procent. V letošním roce zatím pozorujeme růst v průměru o 20 procent,“ prozrazuje Ľubor Lelovits. Nově je koncept Mr.Kebab řádným členem České asociace franchisingu.
Boj s kopiemi
Na úspěchu síti Mr. Kebab neubrali ani plagiátoři, kteří se pokouší se na značce kopírováním přiživit. Společnost se s nimi snaží bojovat pomocí svých webových stránek, kde na nepoctivce své zákazníky upozorňuje. „Bránit se proti kopírování je velmi těžké a finančně náročné. Přesto se nám podařilo například v Maďarsku vyhrát soudní spory. Vlastně mi to lichotí, i když mě to hrozně štve,“ dodává Ľubor Letovits
Značka Mr. Kebab má zpracovány tři varianty provozoven. Prvním je umístění v rámci obchodního domu nebo centra, ideálně ve food courtu. Dalším vhodným místem, pro otevření fastfoodu, je pobočka v klasické obchodní jednotce na frekventované ulici nebo náměstí. Třetí variantou, jak si otevřít svou „kebabárnu“, je samostatně stojící stánek, vlastního designu.
PŘEČTI ČLÁNKY

Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V současné nepředvídatelné době bych jako začínající podnikatel dal přednost franšíze před nezávislostí," říká Lubor Lelovits, franšízor Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy jsou v kurzu. Pro mnohé představují šanci na rozjetí byznysu v gastrooboru. Jednou ze značek, které chtějí uspět i u nás, je Mr. Kebab.
„V Česku stále hledáme master-franšízanta, hlásit se však mohou i zájemci o provozování jedné pobočky Mr. Kebab," říká majitel a zakladatel této sítě Ľubor Lelovits.
Na domácím trhu pozice franšízy Mr. Kebab sílí. Podaří se jí uspět i u nás?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...