Originalitou k úspěchu

Česko je země restauracím a hospodám zaslíbená. Není proto překvapivé, že i některé franšízové koncepty se vydaly tímto směrem. Mnoha zákazníkům však dnes nestačí pouze zajít "na jedno", ale hledají originální místo, které by něčím vybočovalo z průměru.
Mezi taková místa patří například provozovny českého franšízového konceptu The PUB Pilsner Unique Bar. Tato síť restaurací se liší od konkurence využitím samoobslužných pivních píp, kde si může zákazník čepovat svůj oblíbený zlatavý nápoj dle libosti, přímo u svého stolu. Hospůdky nepůsobí pouze v Čechách, ale přivítaly také hosty v Rakousku, Německu nebo na Slovensku. „Preference hostů v jednotlivých zemích se příliš neliší, jsou to prostě lidé, které baví čepovat pivo,“ doplňuje Jaroslav Stuna, jednatel společnosti The PUB franchising.
Zájemce o licenci THE PUB se musí připravit na vstupní licenční poplatek ve výši 200 tisíc korun. Předpokládána investice do úpravy a vybavení restaurace začíná na 5 milionech korun. Franšízant také odvádí mateřské společnosti dvě procenta ze svého obratu. Pobočka musí mít alespoň 200 metrů čtverečných a je vhodné jí umístit do centra města s minimálně 50 tisíci obyvateli.
Pro milovníky železnice je pro změnu určena restaurace Výtopna, jež také pochází z Česka. Ta se od konkurence odlišuje originálním interiérem a především skutečností, že hostům nápoje přiváží modely vláčků, pohybujících se po modelové železnici. Její provozovny zákazník nalezne v Praze, Brně, Orlové a Ostravě.
Ten, kdo by chtěl podnikat s pomocí vlaků, si musí přichystat 200 až 300 tisíc korun jako vstupní licenční poplatek. A dále zhruba 5 milionů na úpravu a vybavení provozovny. Restaurace musí být umístěna ve městě s alespoň 30 tisíci obyvateli a je potřeba nalézt prostor o velikosti pohybující se kolem 200 metrů čtverečných.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...