V letošním roce expandoval projekt Mixit také do Kanady. Díky exkluzivnímu partnerovi tam rozjel výrobu i distribucí produktů stejně jako u nás.
pondělí
12.10.2015
Podnikatelské začátky nejsou vždy růžové. Své o tom ví i Martin Wallner a Tomáš Huber, zakladatelé a majitelé společnosti Mixit, díky níž si můžeme namíchat vlastní müsli směs.
 

Co vedlo dva spolužáky k tomu začít podnikat?

Tomáš Huber:
Tou hlavní motivací byla naše touha po seberealizaci. Když jsme s projektem Mixit začínali, naše studia pomalu končila. Nechtěli jsme tedy být po dokončení školy nezaměstnaní a hlavně jsme si přáli být vlastními pány.  Rozjet byznys na vysoké škole představovalo řadu výhod. Tím, že jsme byli stále studenti, neměli jsme žádné závazky v podobě rodin, hypoték, úvěrů a podobně. Byl to tedy podle nás ten ideální čas.

Jaké byly ty úplné začátky?

Martin Wallner: Rozhodnutí rozjet projekt Mixit padlo zhruba rok před jeho spuštěním. Rok jsme tedy všechno připravovali, sháněli dodavatele, vytvářeli web, ujasňovali jsme si, jak to celé bude vypadat. Po roce příprav jsme web spustili s tím, že jsme absolutně netušili, jestli to pojede, jestli to bude fungovat. Velkou otázkou pro nás bylo, jak na náš produkt v podobě nového způsobu nákupu a objednávání müsli budou lidé reagovat. Český trh totiž nic takového zatím neznal. Byla to naprostá novinky a internetový trh byl zcela jiný, než je dnes. Skočili jsme tedy do toho po hlavě a upřímně, tak půl roku jsme netušili, jestli to pojede nebo ne.

TH: Objednávky přicházely od prvního dne, to ano. Ale na uživení to nebylo zhruba takový rok a půl.

Jak vás napadlo vrhnout se zrovna do byznysu s müsli?

MW: Pravda, je, že inspirace přišla ze zahraničí, kde podobný portál, jehož prostřednictvím si mohli zákazníci objednávat již hotové müsli směsi nebo si namíchat svoje vlastní, již fungoval. Řekli jsme si tedy, že zkusíme zrealizovat něco podobného, počesku.

TH: Hodně se nám líbilo, že je to produkt, který nepodléhá zkáze. Je to sušené, nevaří se to, nejde o tepelnou výrobu, pro kterou platí daleko přísnější hygienické normy.

Jak bylo řečeno, na trh jste přišli s úplnou novinkou. Jak se tvářili dodavatelé, za kterými jste přišli s návrhem spolupráce?

MW: Dodavatelé na nás ze začátku, protože jsou to firmy se stamilionovými obraty, koukali s úsměvem ve tváři.

Nevěřili tomu, že by projekt mohl fungovat?

MW: Nejdříve se nám smáli. Ale samozřejmě nám to, co jsme chtěli, dodali. Byli zvědaví. Nicméně poměrně vtipné bylo, když jsme tam vždy přijeli, tak všude okolo byly kamiony a mezi nimi my s osobním autem. Do kufru jsme tehdy nandali pár pytlů a jeli jsme. Ačkoli se nám někteří dodavatelé smáli, řada z nich nás podržela. A s nimi spolupracujeme dodneška. Dost často se však diví a vzpomínají, jaké to bylo, když jsme přijeli poprvé.

S projektem Mixit jste se zúčastnili i pořadu České televize Den D. S investory to sice nedopadlo, nicméně je něco, co vám účast v této investorské reality show přinesla?

MW: Určitě nám to dalo hodně. Získali jsme díky tomu publicitu, což jsme viděli opět na skokovém růstu objednávek. Po odvysílání pořadu se nám pak také ozývali další investoři, se kterými jsme vedli jednání s tím, že díky účasti v tomto pořadu jsme již byli připraveni na to, jak to v takových situacích chodí.

Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 03/2015.