Obchoďáky franšízám fandí

Na to, že franšízové značky potkáme v nákupních centrech mezi obchody takřka na každém kroku, jsme si již zvykli. Dnes stále než kdy dříve pronikají i do tzv. food courtů a majitelé obchodních center to vidí rádi. Netýká se to již však pouze fastfoodů typu McDonald´s. „Jídlo výrazně prodlužuje dobu, kterou zákazník v obchodním centru stráví,“ říká Jonathan Doughty, vedoucí týmu Coverpoint, dceřiné společnosti JLL, která se zabývá poradenstvím v oblasti potravinových konceptů a restaurací. Právě proto by si obchodní centra měla dávat pozor na správné složení gastronomických konceptů. Obyčejný hamburger a párek v rohlíku dnes již nikoho neosloví.
Gurmánství a neustálé hledání nových zážitků stojí za vzestupem gastronomie v obchodních centrech i v maloobchodě obecně. Větší zastoupení potravinových konceptů v obchodních centrech souvisí také s neustále narůstajícím zájmem lidí o rozmanitost a kvalitu v jídle. To přeje konceptům, jako jsou Sklizeno nebo My Food Market, které se na našem trhu rozvíjí prostřednictvím franšízantů. Například Sklizeno má po celé republice 18 obchodů a nedávno v brněnském Campusu otevřelo i svou první restauraci Food Lovers.
Tento trend vnímají však i další značky a reagují na něj rozvojem konceptu stravování ve formě bister. Příkladem mohou být majitelé sítě Fruitisimo, kteří na trh přišli se zcela novým franšízovým konceptem Home Office Bistro & Coffee. Jen v rámci Prahy by mělo v průběhu dvou až tří let najít své místo až 40 poboček. Do obchodního centra zamířila se svou restaurací také Výtopna, která otevřela svou největší provozovnu v pražském Palladiu.
Dalším franšízovým konceptem, který se vrhl na budování „bistro sítě“ je značka freshbarů UGO. Ta pro zákazníky v Česku a na Slovensku vytvořila řetězec UGOVA salaterie, kterou lze najít právě i v obchodních centrech. V srpnu letošního roku se pak s vlastní franšízovou značkou vrhla na gastronomický trh i společnost Kofola, která v Praze otevřela svou první restauraci Nagrilu a prezentovala svůj záměr ji rozšiřovat za pomoci prodeje franšízových licencí.
PŘEČTI ČLÁNKY

Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Franšízová síť nabízí zdravější alternativu v oblasti fast foodu už bezmála dvacet let. Na inovacích se aktivně podílí i franšízanti.
Zavedný franšízový model Fruitismo dobývá Rakousko a Německo. Jaké jsou nebližší plány značky?
Značka Fruitisimo se z Česka dostala i do dalších zemí. Na domácím trhu má stále ambice růst. Kdo se může stát franšízantem?
S franšízou UGO podniká Václav Vávra v Mladé Boleslavi od roku 2013. Nyní se rozhodl pro změnu. Proč se tak stalo a co na jeho krok říká Lukáš Prauss, manažer rozvoje této sítě?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...