Úspora jako byznys

Za více než čtyři roky působení se této, původem britské značce podařilo prostřednictvím svého master-franšízanta rozvinout síť sedmi držitelů franšízové licence, kteří se právě na snižování firemních nákladů zaměřují. „Abych byl přesnější, český tým čítá v tomto okamžiku 11 členů podnikajícími pod sedmi franšízovými licencemi,“ vysvětluje Jiří Rybár, majitel master-franšízové licence pro rozvoj konceptu Expense Reduction Analysts na tuzemském trhu, který s rozšiřováním počtu partnerů rozhodně nekončí.
Úkolem a hlavním cílem Jiřího Rybára je totiž sestavit tým lidí, odborníků, kteří se jak po odborné, tak lidské stránce budou vzájemně doplňovat. Jen díky tomu mohou dosáhnout na zajímavější zakázky pro celou tuzemskou síť. „S nárůstem obchodů samozřejmě vzniká potřeba řešit kapacity týmu. V tomto ohledu máme dvě možnosti. Upřednostňovanou je získávání dalších partnerů, franšízantů. Tou další jsou klasičtí zaměstnanci. Pro zvýšení naší efektivity práce a především pro podporu vzájemné komunikace jsme v září loňského roku otevřeli společné kanceláře,“ popisuje Jiří Rybár s tím, že díky tomu mohou všichni členové týmu těžit ze synergických efektů, například na úrovni odpovídajícího pracovního prostředí nebo sdílení dodatečných pracovních zdrojů.
Jak již bylo řečeno, do svého týmu partnerů franšízantů hledá síť Expense Reduction Analysts odborníky. Proto získat franšízovou licenci nemusí být dosažitelné pro kohokoli. V konceptu mohou najít uplatnění až tři odbornostní profily, a to business developer, relationship manager - projektový manažer a category specialist, tedy expert se specifickými znalostmi z jednotlivých nákladových oblastí, jako jsou např. energetika, logistika nebo průmyslové pojištění. „Typicky se franšízovým partnerem ERA stává manažer na střední či vrcholové pozici, který je unaven korporátním prostředím, nemá dostatek času na rodinu, chce změnit životní styl a určovat si sám jeho tempo. Přitom se chce ale nadále věnovat té činnosti, v které se během svého ekonomicky aktivního života vyprofiloval a v podstatě ho baví, nechce přetrhat osobní a profesní vazby v daném oboru,“ doplňuje Jiří Rybár.
PŘEČTI ČLÁNKY

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
„Chceme zvýšit dosah našich programů a přinést novinky, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj,“ říká Šimon Mastný, ředitel franšízy TAB Board.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám představil master-franšízant Filip Cvrček.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?