Personál se nám v nové provozovně většinou stabilizuje asi do půl roku. Zakládáme si na stabilním týmu zaměstnanců, ale občasná fluktuace je více než zdravá.
Středa
10.02.2016
Po dvaceti letech vlastního podnikání se manželé Večerkovi rozhodli vstoupit pod křídla franšízové sítě ORION – český obchod pro domácnost. Dnes tak mimo svých dvou obchodů provozují i tři franšízy této značky.
 

Značka ORION nebyla pro manžele Večerkovi v době, kdy otevírali svou první franšízovou prodejnu v Ostravě, žádnou novinkou. Již několik let před tím totiž se společností ORION – český obchod pro domácnost spolupracovali. „Když jsme provozovali dva smíšené obchody s elektrem, sklem a porcelánem, byli jsme jedním z odběratelů produktů této značky,“ říká Petr Večerka, franšízant sítě ORION. Postupem času se ORION stal hlavním dodavatelem domácích potřeb prodejny manželů Večerkových. „V podnikání klademe důraz na vzájemné lidské vztahy s dodavateli, jednoduše si „musíme sedět“. Po této stránce jsme si s ORIONEM rozuměli v mnoha věcech, měli jsme stejné názory, byla nám sympatická jejich snaha budovat silnou českou značku,“ doplňuje Petr Večerka.

 

Snadné rozhodování

Když pak tedy přišla nabídka na otevření vlastní franšízové prodejny sítě ORION, dlouho neváhali. Přišla totiž v době, kdy řešili „problém“, jak svůj byznys posunout dál, jak jej dále rozvíjet. Cítili jsme, že potřebujeme do firmy aplikovat jiný styl práce, mít nastavená určitá pravidla, získat nové zkušenosti z odlišného vedení a fungování jiného konceptu. Také jsme dlouhodobě chtěli zkusit provozovat prodejnu v obchodním centru a dostat se do dobrého obchodního centra je bez zázemí silné firmy velmi obtížné,“ popisuje motivaci k připojení se k síti Lenka Večerková.

Jak již bylo zmíněno, manželé Večerkovi nejsou žádní podnikatelští začátečníci. Společně totiž podnikají již od roku 1990, kdy začínali podnikat v dnes, jak sami říkají, nepochopitelné sféře – organizovali kurzy hubnutí. V roce 1991 koupili dům určený k demolici a začali ho opravovat. Aby se jim vrátila investice, byli „donuceni“ v něm začít podnikat. „Rozhodnutí tehdy padlo na elektro zboží, skla a porcelánu. Po čase jsme se pak rozhodli pro odběr zboží od značky ORION, což vyústilo ve franšízovou spolupráci,“ vzpomíná Petr Večerka s tím, že první franšízový obchod otevřeli v roce 2011, do konce roku 2013 pak měli již tři. K tomu pak řídí i své dřívější dva obchody se smíšeným sortimentem.

Do byznysu byla postupně začleněna celá rodina. „S manželkou podnikáme společně a naše již odrostlé děti také v době prázdnin a dovolených neváhají přiložit ruku k dílu a zaskočit, kde je třeba. Rodina v tom tedy jede společně. Od začátku totiž fungujeme jako rodinná firma,“ vysvětluje Petr Večerka.

Jako již zkušení podnikatelé Večerkovi vědí, že za úspěchem stojí zejména mravenčí práce. Aby byl jejich byznys úspěšný, nesmí usnout na vavřínech. Stále je potřeba něco inovovat, sledovat trendy a hlavně se přizpůsobovat místu podnikání. Neustále je nutné přemýšlet o tom, jak prodejnu zviditelnit. Zapomínat se nesmí ani na péči o zákazníky. „V dnešní době, která je přesycena informačními technologiemi je potřeba s nimi pracovat a s jejich pomocí i s našimi zákazníky. Nejdůležitějším ale pro nás stále zůstává osobní přístup ke každému, kdo naši prodejnu navštíví,“ doplňuje Lenka Večerková.  

Celý článek si můžete přečíst v časopisu Vlastní firma FRANCHISING (01/2015).