Rodina ve franšíze

Značka ORION nebyla pro manžele Večerkovi v době, kdy otevírali svou první franšízovou prodejnu v Ostravě, žádnou novinkou. Již několik let před tím totiž se společností ORION – český obchod pro domácnost spolupracovali. „Když jsme provozovali dva smíšené obchody s elektrem, sklem a porcelánem, byli jsme jedním z odběratelů produktů této značky,“ říká Petr Večerka, franšízant sítě ORION. Postupem času se ORION stal hlavním dodavatelem domácích potřeb prodejny manželů Večerkových. „V podnikání klademe důraz na vzájemné lidské vztahy s dodavateli, jednoduše si „musíme sedět“. Po této stránce jsme si s ORIONEM rozuměli v mnoha věcech, měli jsme stejné názory, byla nám sympatická jejich snaha budovat silnou českou značku,“ doplňuje Petr Večerka.
Snadné rozhodování
Když pak tedy přišla nabídka na otevření vlastní franšízové prodejny sítě ORION, dlouho neváhali. Přišla totiž v době, kdy řešili „problém“, jak svůj byznys posunout dál, jak jej dále rozvíjet. „Cítili jsme, že potřebujeme do firmy aplikovat jiný styl práce, mít nastavená určitá pravidla, získat nové zkušenosti z odlišného vedení a fungování jiného konceptu. Také jsme dlouhodobě chtěli zkusit provozovat prodejnu v obchodním centru a dostat se do dobrého obchodního centra je bez zázemí silné firmy velmi obtížné,“ popisuje motivaci k připojení se k síti Lenka Večerková.
Jak již bylo zmíněno, manželé Večerkovi nejsou žádní podnikatelští začátečníci. Společně totiž podnikají již od roku 1990, kdy začínali podnikat v dnes, jak sami říkají, nepochopitelné sféře – organizovali kurzy hubnutí. V roce 1991 koupili dům určený k demolici a začali ho opravovat. Aby se jim vrátila investice, byli „donuceni“ v něm začít podnikat. „Rozhodnutí tehdy padlo na elektro zboží, skla a porcelánu. Po čase jsme se pak rozhodli pro odběr zboží od značky ORION, což vyústilo ve franšízovou spolupráci,“ vzpomíná Petr Večerka s tím, že první franšízový obchod otevřeli v roce 2011, do konce roku 2013 pak měli již tři. K tomu pak řídí i své dřívější dva obchody se smíšeným sortimentem.
Do byznysu byla postupně začleněna celá rodina. „S manželkou podnikáme společně a naše již odrostlé děti také v době prázdnin a dovolených neváhají přiložit ruku k dílu a zaskočit, kde je třeba. Rodina v tom tedy jede společně. Od začátku totiž fungujeme jako rodinná firma,“ vysvětluje Petr Večerka.
Jako již zkušení podnikatelé Večerkovi vědí, že za úspěchem stojí zejména mravenčí práce. Aby byl jejich byznys úspěšný, nesmí usnout na vavřínech. Stále je potřeba něco inovovat, sledovat trendy a hlavně se přizpůsobovat místu podnikání. Neustále je nutné přemýšlet o tom, jak prodejnu zviditelnit. Zapomínat se nesmí ani na péči o zákazníky. „V dnešní době, která je přesycena informačními technologiemi je potřeba s nimi pracovat a s jejich pomocí i s našimi zákazníky. Nejdůležitějším ale pro nás stále zůstává osobní přístup ke každému, kdo naši prodejnu navštíví,“ doplňuje Lenka Večerková.
Celý článek si můžete přečíst v časopisu Vlastní firma FRANCHISING (01/2015).
PŘEČTI ČLÁNKY

Celkem 7 nových franšízantů se letos podařilo začlenit do své sítě konceptu Extra Služby. Většinu zájemců v současné době tvoří hlavně živnostníci a majitelé malých firem.
„Hledáme lidi, kteří mají odvahu se postavit na vlastní nohy a mají touhu budovat své podnikání," říká Miroslav Kubík, jednatel společnosti Lomax.
„Lidé v současnosti více investují do úprav svého bydlení. To je příležitost i pro naše franšízanty,“ říká Jaroslav Kubiesa, zakladatel a obchodní ředitel franšízového konceptu Maxeco.
Solodoor letos otevřel již 3 nové franšízové prodejny. Poskytovatel licence vidí prostor pro další jak u nás, tak i na Slovensku.
Rozšířit své služby a produkty do dalších regionů. Takový je plán výrobce dveří a oken VPO Protivanov. Pomoci mu v tom mají franšízanti.
Nejčtenější

Korporátní svět nebyl nic pro něj. Svou budoucnost viděl franšízant Re/Max Štěpán Gjurič ve vlastním podnikání. Našel ji v realitách.
EU podporuje malé a střední firmy. Skrze nový grantový program jim pomáhá řešit otázky spojené s duševním vlastnictví, které často řeší i franšízy.
Franšízový koncept Qjob hledá v Česku franšízanty i zájemce o master licenci, kteří budou online propojovat firmy se zákazníky. Jaké musí splnit podmínky?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Pandemie změnila nákupní zvyklosti Čechů a je na obchodnících, jak moc budou schopni a ochotni na ně reagovat. To ovlivní i situaci v nákupních centrech.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Tak vypadá to zajímavě. Ale radši si koupim od ověřeného dodavatele. Hodně lidí by se divilo, jaké šmejdy se prodávají. Nábytek už jen z masivu i když si...
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář