Chceme nabízet unikátní výrobky
Můžete zhodnotit činnost franšízového konceptu My Food Market za poslední rok?
Poslední rok pro nás znamenal několik důležitých změn. Ke stávajícím čtyřem pobočkám v Brně jsme otevřeli první bistro v Praze, což je pro nás strategickým krokem k otevření dalších čtyř provozů do konce letošního roku. Po obchodní stránce se nám podařilo zvýšit tržby a provozní výsledek hospodaření. Součástí expanze sítě je také zapojení prvních franšízantů do fungujícího konceptu a využití jejich regionálních znalostí zákazníka a trhu.
Co se podařilo a na čem byste rádi zapracovali?
Podařilo se všem pobočkám dát jednotný vizuální styl. Díky nové posile, šéfkuchaři Richardu Fuchsovi, nadále vylepšujeme výrobky vlastní výroby a rozšiřujeme jejich sortiment. Jde o věc, na kterou jsme právem pyšní a jasně nás odlišuje od konkurence, stejně jako milý a vyškolený personál. Máme jasnou a opakovatelnou strukturu nákladů na pobočku, takže jsme si jisti konceptem, který nabízíme franšízantům. Nyní se soustředíme na práci s menšími dodavateli, abychom zajistili dostatečné množství unikátních výrobků pro rozvíjející se síť poboček MyFood. Také se budeme důsledněji věnovat marketingu.
"Franšízanti budou nejvíce vydělávat na vlastní výrobě. Jak ukazují statistiky prodejů, prodeje unikátních výrobků vlastní výroby mají navíc rostoucí tendenci," říká obchodní ředitel konceptu Jan Langer.
Jak se reálně projevila spolupráce s konceptem Sklizeno?
Projevila se a dále se projeví zejména ve skladbě sortimentu a v postupném rozšíření unikátní vlastní výroby pro síť Sklizeno. Tím, že jsme zdvojnásobili tým nákupu, dokážeme zajistit to nejzajímavější zboží pro oba koncepty. Na provozní úrovni jsme pak schopni sdílet některé logistické a skladovací kapacity. Zároveň společně pracujeme na velkoobchodních aktivitách.
V čem je koncept pro franšízanty atraktivní?
Podnikání v tomto oboru je nesmírně obtížné, přesto jsme si jisti, že jsme dokázali dát dohromady velmi dobře fungující koncept. Díky našim znalostem a metodice pro určení ekonomické životaschopnosti pobočky na daném místě jsme schopni velmi dobře predikovat budoucí výnosy při známé nákladové struktuře. Pro franšízanta je důležité, že do toho jdeme podnikatelsky, tedy oba dva neseme riziko, protože jsme podílníci. To nás jasně odlišuje a umožňuje franšízantovi, díky nižším vstupním nákladům, vytvoření finanční rezervy pro první měsíce podnikání.
Jaký evidujete zájem potenciálních partnerů o vaši licenci?
Pracujeme s několika franšízanty z různých krajských měst. Zásadní je najít soulad ve všech třech bodech nutných pro úspěch. Prvním je připravenost investovat prostředky, čas a podnikatelské nasezeni do společného podniku, druhým, lokální znalost prostředí a trhu a třetím, chuť pracovat v oboru.
Jsou nějaké faktory bránící šíření konceptu?
Určitě je to potřeba kapitálové vybavenosti franšízanta, přestože do podnikání jdeme s konceptem kooperativní franšízy. Dalším faktorem je, že se soustředíme pouze na krajská města, kde je menší množství zájemců.
Jak pomáháte franšízantům v podnikání?
Především podnikatelským balíkem, který zahrnuje výběr vhodného místa, řešení dispozice a dodavatele interiéru a vybavení. Mezi další podporu patří komplexní vstupní školení a následné pravidelné vzdělávání, finanční model společného podniku, nebo řešení krizových situací včetně možnosti férového odkupu prodejny.
Kolik máte celkem poboček a kolik je franšízových?
V tuto chvíli máme 5 vlastních poboček a další 4 přibydou do konce roku. První franšízovou pobočku máme před podpisem.
Plánujete otevírat nové franšízové pobočky?
Chceme se nyní plně koncentrovat na domácí trh, kde jsme v jednání s několika potenciálními franšízanty z krajských měst.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!