Blíže franšízantům

Konec letošního roku bude pro českou společnost ORION představovat významný mezník. Po pěti letech svého působení na trhu totiž uvede do provozu stý obchod nabízející svým zákazníkům výrobky pro domácnost. Vedení společnosti chce rovněž zprovoznit vlastní a franšízové prodejny, které jsou momentálně ve finální fázi příprav, a následně celou síť remodelovat tak, aby se obchody více přiblížily svým zákazníkům.
Kromě chystaného remodelingu obchodů plánuje firma i modernizaci logistického centra pro 48 franšízových a 32 vlastních prodejen. Celkový počet obchodů ORION – český obchod pro domácnost bude na konci roku rozšířen na 83 v Čechách a 22 na Slovensku, přičemž v Novém roce 2017 bude mít síť 105 prodejen.
Atraktivita konceptu spočívá podle zástupce pro franšízing Tomáše Malocha především v relativně nízkých vstupních nákladech a propracovaném know-how. „Orion má jasně nastavená pravidla a směr a proto je tak úspěšný,“ vysvětluje Tomáš Maloch s tím, že očekávaná návratnost investice je v ideálním případě asi 2,5 roku.
Vzhledem k tomu, že ORION momentálně dosahuje hranice sta obchodů na trhu, je pro společnost čím dál složitější hledat vhodné lokality, a proto se snaží pronikat do ještě neobsazených míst v Česku a na Slovensku. Zájem má o dosud méně obsazený region jižních a západních Čech a o zbývající města nad 10 tisíc obyvatel jako je například Čáslav, Vyškov nebo Havířov. Mezi další faktory bránící šíření konceptu patří podle Tomáše Malocha omezená nabídka kvalitních lokalit nebo nedostatek financí ze strany franšízantů.
Ke kvalitní franšízové spolupráci patří pravidelné schůzky mezi poskytovatelem licence a franšízanty, které se konají minimálně jednou ročně formou konzultací nebo školení. Společnost Orion není v tomto smyslu výjimkou a pro franšízanty připravuje nový typ setkání, která budou i nadále provozována dvakrát ročně. „Chceme ale zcela změnit styl setkávání, přičemž bude důraz kladen zejména na individuálnější přístup ke každému franšízantovi," uzavírá Tomáš Maloch.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
Franšízová síť prodejen dveří a zárubní roste počtem poboček i obratem. Kde je místo pro nové franšízanty?
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30 % pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
LUXURY FURNITURE je vlastníkem společnosti DIVANI&SOFA', špičkového nábytkového showroomu, který se specializuje na moderní, přizpůsobitelný a ekologický nábytek.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář