Networking je o lidech, komunikaci a důvěře

Před tím, než Lenka Kulhánková začala zvažovat podnikání pod zavedenou značkou, byla 20 let v zaměstnaneckém poměru. Pracovala v obchodě, marketingu a médiích a nikdy neuvažovala o podnikání. Na přelomu let 2013 a 2014 se ale rozhodla, že již nebude dále pracovat v korporátní sféře, protože měla delší dobu pocit stagnace a vadilo jí, že hodně věcí nemůže ovlivnit. Po skončení zaměstnaneckého poměru si vzala rok na rozmyšlenou, jakým směrem se její život bude v budoucnosti ubírat.
Během pracovního volna si Lenka Kulhánková udělala průzkum českého trhu franšízových konceptů. Nejprve uvažovala o oborově jiném konceptu, ale už tehdy věděla, co je to networking. Prostřednictvím spolužačky z vysoké školy byla pozvána do Podnikatelského klubu Empiria 21 a poznala hned po první akci, že je to to pravé, co chce dělat. Oslovili ji lidé okolo Empirie 21, a to jak profesionálně, tak hlavně po lidské stránce.
V propojování kontaktů ale nebyla Lenka Kulhánková úplným začátečníkem, protože již v minulosti zprostředkovávala kontakty klientů a známých mezi sebou, aniž by to ale nazývala networkingem. „Velice mne to bavilo a měla jsem vždy dobrý pocit z toho, že jsem věděla o jednom klientovi a jeho potřebách a o druhém klientovi, který byl schopen tyto potřeby naplnit. V minulosti mi to otevíralo spoustu dveří u klientů a díky tomu jsem měla velmi dobré výsledky já a i moji podřízení, kteří byli pravidelně vyhodnocováni jako nejlepší prodejci z celé ČR,“ komentuje své zkušenosti Lenka Kulhánková.
Třetí setkání Lenky Kulhánkové s majiteli klubů už bylo o možnosti odkoupení franšízy pro jižní Čechy. Slovo dalo slovo a v srpnu 2015 se stala první franšízantkou Podnikatelského klubu Empiria 21. První klub byl otevřen v září 2015 v Českých Budějovicích a na jaře 2016 byl zprovozněn druhý klub v Táboře. Nejenom rodina a přátelé, ale i bývalí kolegové byli z jejího rozhodnutí pustit se do vlastního podnikání nadšeni. Již delší dobu ji totiž naznačovali, aby začala podnikat a využila tak svůj potenciál pro vlastní podnikání. V té době bylo pro spoustu z nich slovo networking neznámé slovo, ale všichni brzy pochopili jeho význam.
První problém, se kterým se musela franšízantka vypořádat, byly prostory pro setkávání klubu. U druhé gastro společnosti, kterou oslovila, však našla pro své plány pochopení a dnes jí dokonce otevírají restauraci na ranní klub již 3 hodiny před klasickou otevírací dobou. Podnikání se začalo poměrně brzy dařit i díky kolegům a členům klubů z Prahy, kteří ji v začátku podporovali, a to jak zaškolením, tak i osobně na prvních akcích v jižních Čechách. Hned od začátku se Lence Kulhánkové potvrdilo, že networking funguje, když se po prvním setkání klubu v Českých Budějovicích objevil první zájemce o členství, který na další setkání přivedl nové hosty, také budoucí členy kluby.
Lenka Kulhánková má momentálně celou řadu plánů do budoucna. Ráda by zprovoznila v Českých Budějovicích třetí, odpolední klub. V rámci konceptu organizuje kromě klasických setkávání i šestkrát ročně celovečerní akce, přičemž jedna, takzvaný Profibabinec, je zaměřena pouze na aktivní dámy. Na základě požadavku pánů pak byla v srpnu uspořádána celovečerní akce jak pro ženy, tak i pro muže, tzv. 1. Profinetworkingový večer v Českých Budějovicích. Franšízantka Empirie 21 by do budoucna ráda pořádala pro členy i nečleny klubu více aktivit jak z oblasti vzdělávání, tak z oblasti rozvoje kreativity nebo volnočasových aktivit. A potenciál vidí i v propojení neziskové sféry s podnikatelskými subjekty.
Celé podnikání v networkingu je podle Lenky Kulhánkové o lidech, komunikaci a důvěře. „Je třeba vybrat si správné členy, kteří jsou aktivní a vodí zajímavé hosty, dokáží sdílet a propojovat ostatní lidi mezi sebou, nemít klapky na očích a dívat se okolo sebe. Další důležité vlastnosti jsou otevřenost širokému spektru podnikání, schopnost vyhledávat nové kontakty, naslouchat a propojovat na první pohled nepropojitelné. A samozřejmě pracovat sám na sobě a využívat všechny dostupné informační kanály a technologie. Když vás to chytí za srdce, věřte, že vás to pohltí a zjistíte, že nic není nemožné,“ uzavírá Lenka Kulhánková.
PŘEČTI ČLÁNKY

Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
„Chceme zvýšit dosah našich programů a přinést novinky, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj,“ říká Šimon Mastný, ředitel franšízy TAB Board.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.