Obsah kruhového tréninku se průběžně mění, jednotlivé trenéry Contours řídí skrze centrální systém. Technologie kontrolují také zákaznický servis, vedení společnosti má přehled o výdělečnosti poboček. V případě problémů se snaží s franšízanty pracovat, a pomoci jim odstranit slabiny.
pondělí
20.03.2017
Pobočka franšízové sítě Contours funguje již ve všech velkých městech. Fitness kluby pro ženy se přesto budou dále rozrůstat.
 

Contours je franšízový koncept fitness center pro ženy, který vznikl v roce 1998 v americkém státě Kentucky. Ženám všeho věku nabízí soukromí při cvičení, díky kruhovému tréninku je koncept nízkorozpočtový, navíc bojuje díky úzké specializaci jen výjimečně s konkurencí. Jeho úspěch dokazuje kromě jiného fakt, že pobočka Contours již funguje takřka ve všech českých velkých městech.

Aktuálně zbývají v nabídce 2 místa v Praze, a po jednom v Brně, Plzni, a Hradci Králové. I přesto se ale franšízová síť bude nadále rozrůstat. „V českých městech kolem 30 až 40 tisíci obyvatel se našemu konceptu daří, proto bychom chtěli nové pobočky otevírat právě v nich. Myslím si, že by se nám tam mohlo dařit i vzhledem k tomu, že jsme díky zkušenostem vylepšili práci a vztahy s franšízanty,“ říká jednatel společnosti Alfréd s.ro. Ondřej Velc.

Žen, které chtějí cvičit a stydí se, je nepočítaně

S podivem podle Velce je, že zatímco podle čísel se jednotlivým fitness studiím Contours vede lépe než kdykoliv předtím, zájem o otevírání nových poboček za poslední měsíce poklesl. "Je to paradox," diví se Velc s tím, že jeho zjevný důvod nezná. Stávající franšizanty Contours takřka výhradně chválí. "Naše franšízy sílí, o naše služby mají ženy opravdu zájem, a když se partner o klub správně stará, nemůže neuspět," tvrdí s tím, že by coby majitelé licence rádi s firmou Alfréd překonali magickou hranici 50 poboček. Nyní jich má přes 30.

V čem vidí jednatel provozovatele Contours příčiny úspěchu? Účinek cvičení je podle něho jasně viditelný a poměrně rychlý, protože díky kruhovému tréninku ženy při pohybu spalují energii, a zároveň i posilují svalstvo celého těla. Contours dbá také hodně na propagaci značky, zejména na internetu.

Centrálně vedený marketing pomáhá franšízantům při získávání nových členek klubů, poskytuje také například poradenství s finančním modelem podnikání. Návratnost minimální investice asi milion korun (včetně vybavení a speciálních strojů) je jeden až tři roky, podle Velce je nutné najít pro fitness studio vhodné místo. Každé město má v tomto směru svá specifika, proto je vhodné, aby franšízant pocházel z místa, kde chce podnikat, a tamní prostředí znal. Smlouva se podepisuje na 10 let.