Podnikání na plný plyn

Směr a sílu průmyslu v Česku udávají i nadále automobilky. Tentokrát dokázaly svoji výrobu navýšit téměř o 19 %, a směřují tak k novému historickému rekordu co do počtu vyrobených automobilů, uvedla společnost Patria. Vlna rostoucí poptávky po autech trvá v Evropě už čtyři roky a zatím nic nenasvědčuje tomu, že se blíží konec nákupního boomu. Alespoň průzkumy mezi domácnostmi v jednotlivých zemích EU nic takového nenaznačují.
Automobilový průmysl je tak nyní skvělou podnikatelskou příležitostí. Ze sousedního Polska se například snaží proniknout na český trh franšízový koncept LucArt Automotive. Společnost má v současnosti v domovině na 23 poboček, a připravuje se na expanzi do zahraničí. Specializuje se především na prodej a distribuci olejů, filtrů a baterií. V nabídce má LucArt Automotive také autokosmetiku a prodej některých náhradních dílů a vybavení jako třeba světla, nebo koberečky. Výrobky známých značek Castrol, Shell, Varta, Bosch, Filtron nebo Mann, či Liqui Molly nabízí za atraktivní ceny.
Snadná obživa? Ale kdepak, přežijí jen nejsilnější
"Aktivita v automobilovém průmyslu není snadná obživa," řekl Lukasz Kłosowski, zakladatel konceptu LucArt Automotive. K úspěchu franšízantů je podle něho nutná znalost trhu a dodržování ověřených postupů prodeje, ale i např. reklamací. Potenciální franšízant musí být čestný, spolehlivý, a poctivý. Počáteční investice se liší podle podmínek na trhu, v Polsku je to 80 až 100 tisíc zlotých (od půl milionu korun). V oblastí péče o automobily na našem trhu působí také franšízy, které se oritentují na mytí a ošetření vozidel. Parní myčky provozuje franšízová síť MaxDrive, revoluční mytí bez vody nabízejí pak franšízy společnosti No-H2O.
Pokud se ovšem bez něčeho vyznavači automobilismu neobejdou, je to pohon pro jejich miláčky. Tudíž benzin, nafta, biopaliva. Možnost založení vlastní franšízy nabízí v této oblasti například rakouská společnost OMV. Loni provozovala na našem trhu 194 čerpacích stanic, v zemích střední a východní Evropy to celkem činí více než 3 500 čerpacích stanic. Korporátní motto We Care More má shrnovat přístup OMV k podnikání a kvalitě produktů a služeb, které s provozovateli čerpacích stanic poskytuje značka na prodejních místech.
Kandidát by měl mít silnou motivaci k podnikání, ideálně navíc podpořenou manažerskými a obchodními zkušenostmi se zaměřením na řízení a provoz retailového obchodu. Prokázat by měl vůdčí schopnost pro řízení kolektivu čerpací stanice. Franšízant musí být také schopný složit jistiny pro zajištění pohledávek ve výši 250 000 až 700 000Kč (v závislosti na velikosti čerpací stanice a rozsahu jejích služeb). Nezbytný objem finančních prostředků na nákup zboží, pomocného materiálu a zajištění základního provoz čerpací stanice se pohybuje obvykle v rozsahu 500 000 až 1 milion korun.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť Cbweed má pobočky zatím jen v Praze. Potenciál však vidí i v dalších větších městech.
„Největší poptávka o franšízové licence přichází z Prahy. Věřím, že na začátku roku 2022 rozšíříme síť v Česku i do dalších měst," říká Riccardo Ghibellini ze společnosti Cbweed.
V současnosti má síť čerpacích stanic u nás 140 poboček. Příležitost k podnikání nabízí i franšízovým partnerům. Jak velká na ně čeká investice?
Franšízový koncept Cbweed chystá rozšíření obchodů s konopnými produkty po celém Česku. Jak rychlá je pro franšízanty návratnost investice?
Franšízový koncept Husse navýšil počet franšízantů na 37. Současně se pouští do připrav vlastního e-shopu.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
V březnu to bude rok, co se Dušan Měchura stal jedním z franšízantů sítě Next Reality. Jak se mu daří a co vnímá jako hlavní výhody franšízingu?
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Zakázek hodně a lidí málo. Také proto se řada značek ze stavebnictví rozhodla expandovat do regionů prostřednictvím franšízové spolupráce. Koho hledají?
S franšízou UGO podniká Václav Vávra v Mladé Boleslavi od roku 2013. Nyní se rozhodl pro změnu. Proč se tak stalo a co na jeho krok říká Lukáš Prauss, manažer rozvoje této sítě?
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem