Aplikace? Byznys i legrace

Koncept Eazi-Apps pochází z Leicesteru, a v Česku zatím nemá žádného franšízanta. "Jsme v jednání se zájemci z České republiky, průměrně se nám hlásí asi 2 uchazeči o spolupráci za týden," říká developer aplikací pro smartphony a master-franšízant Ladislav Gubeliny. Často se ale podle něho nejedná o skutečně vážné adepty, někdy je zajímá spíše trend mobilních aplikací jako takových, nežli obchodování s nimi. Značka Eazi-Apps se specializuje na technologickou podporu pro začínajícího podnikatele, jeho vzdělávání a poskytnutí marketingových materiálů, potřebných k vybudování úspěšné společnosti.
E-shopům například nabízí aplikace pro objednávky a prodej přes telefon, či pro věrnostní programy. Umožňuje také posílat zprávy přímo zákazníkům. Licence pro obchodování s Eazi-Apps stojí jednorázově 10 tisíc eur bez DPH. Každý franšízant dostane na starost oblast s přibližně 400 tisíci obyvateli, za jednu aplikaci platí zákazníci kolem 5000 euro. Ceny jsou přitom doporučené, a každý obchodník má možnost poskytovat například množstevní slevy.
Už 6 aplikací stačí k prvnímu výdělku
Podle propočtů centrály v Košicích tak franšízantovi stačí prodat 6 aplikací, aby se mu vrátila vstupní investice. Další příjmy mu mohou plynout ze servisu, kdy se musí postarat například o aktualizace aplikací pro nové typy telefonů. "Ten trend sem teprve přichází, také proto do vývoje aplikací i technické podpory Eazi-Apps stále investujeme peníze i čas. Ve světě tohoto marketingového nástroje firmy využívají častěji, znamená pro ně stále důležitější podporu prodeje," dodává Gubeliny.
Velkou výhodou konceptu je v ČR podle Gubeliniho takřka nulová konkurence. Podnikání v oblasti mobilních aplikací je podmíněno absolvováním školení s odborníky, případně účastí na online tréninku. Spíše než technický talent, znalosti a myšlení, je v případě franšízantů Eazi-Apps žádoucí ambiciózní osobnost se zájmem o dlouhodobou spolupráci. Využíváním mobilního webu by měl franšízant svým klientům pomáhat především při získávání nových zákazníků, zvyšování podílu tržeb, a v neposlední řadě při odlišení se od konkurence v oboru.
PŘEČTI ČLÁNKY

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
„Chceme zvýšit dosah našich programů a přinést novinky, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj,“ říká Šimon Mastný, ředitel franšízy TAB Board.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám představil master-franšízant Filip Cvrček.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.