Aplikace? Byznys i legrace

Koncept Eazi-Apps pochází z Leicesteru, a v Česku zatím nemá žádného franšízanta. "Jsme v jednání se zájemci z České republiky, průměrně se nám hlásí asi 2 uchazeči o spolupráci za týden," říká developer aplikací pro smartphony a master-franšízant Ladislav Gubeliny. Často se ale podle něho nejedná o skutečně vážné adepty, někdy je zajímá spíše trend mobilních aplikací jako takových, nežli obchodování s nimi. Značka Eazi-Apps se specializuje na technologickou podporu pro začínajícího podnikatele, jeho vzdělávání a poskytnutí marketingových materiálů, potřebných k vybudování úspěšné společnosti.
E-shopům například nabízí aplikace pro objednávky a prodej přes telefon, či pro věrnostní programy. Umožňuje také posílat zprávy přímo zákazníkům. Licence pro obchodování s Eazi-Apps stojí jednorázově 10 tisíc eur bez DPH. Každý franšízant dostane na starost oblast s přibližně 400 tisíci obyvateli, za jednu aplikaci platí zákazníci kolem 5000 euro. Ceny jsou přitom doporučené, a každý obchodník má možnost poskytovat například množstevní slevy.
Už 6 aplikací stačí k prvnímu výdělku
Podle propočtů centrály v Košicích tak franšízantovi stačí prodat 6 aplikací, aby se mu vrátila vstupní investice. Další příjmy mu mohou plynout ze servisu, kdy se musí postarat například o aktualizace aplikací pro nové typy telefonů. "Ten trend sem teprve přichází, také proto do vývoje aplikací i technické podpory Eazi-Apps stále investujeme peníze i čas. Ve světě tohoto marketingového nástroje firmy využívají častěji, znamená pro ně stále důležitější podporu prodeje," dodává Gubeliny.
Velkou výhodou konceptu je v ČR podle Gubeliniho takřka nulová konkurence. Podnikání v oblasti mobilních aplikací je podmíněno absolvováním školení s odborníky, případně účastí na online tréninku. Spíše než technický talent, znalosti a myšlení, je v případě franšízantů Eazi-Apps žádoucí ambiciózní osobnost se zájmem o dlouhodobou spolupráci. Využíváním mobilního webu by měl franšízant svým klientům pomáhat především při získávání nových zákazníků, zvyšování podílu tržeb, a v neposlední řadě při odlišení se od konkurence v oboru.
PŘEČTI ČLÁNKY

Business Network International (BNI) funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Společnost O2 nebude partnerům prodlužovat smlouvy. Místo toho je v průběhu roku 2016 převede na vlastní značkové prodejny.