Naše franšízy jsou vždy výjimečné

Začátkem roku se stal součástí vašeho konceptu herec a moderátor Tomáš Krejčíř, který si pořídil licenci pro své studio v Mladé Boleslavi. Máte zprávy o tom, jak se mu daří pod značkou Amaryllis?
Daří se jim dobře, o čemž svědčí napřklad fakt, že nedávno dokoupili do svého salonu nové přístroje. Myslím si, že je spokojený. Jsme v podstatě neustále v kontaktu, spolupráce s Krejčířovými je trochu specifická. Nicméně my se snažíme, aby každá naše franšíza byla svým způsobem výjimečná. Chceme, aby salon zapadl co nejlépe do okolí. Proto děláme franšízantům vždy podnikatelský plán. Zjistíme tak, jak velká je v okolí konkurence. Snažíme se franšízantům poskytnout vše, co potřebují k podnikání, aby bylo úspěšné.
Každý franšízant si ale může domluvit sám, co mu vyhovuje? Nemáte pravidla striktně daná?
My nejsme jako McDonald’s, naši franšízanti nemusí mít určitý typ lednice nebo pultu, máme to postavené celé trošku jinak. Například na malém městě je nesmyslné, aby hned na začátku vyplácal franšízant hromady peněz za vybavení, naskladnění a marketing. Řídíme se v tomto směru především konkurencí v regionu, franšízantům se snažíme vyjít vstříc i v tom, aby se od ní nějakým způsobem odlišili.
My jsem trochu specifičtí již tím, že nejsme ani plastická chirurgie, ani kosmetika. To nám uvolňuje pole působnosti. Systém, do něhož Amaryllis spadá, je i ve světě jedinečný, neboť se na něm podíleli kromě jiného také špičkoví lékaři a odborníci. Samozřejmě, že se občas objeví někdo, kdo nás kopíruje. S tím ale nemůžeme nic dělat, a vlastně ani nechceme. Pokud se objeví někdo, kdo stejně jako my chce propagovat přirozenou krásu, a žádnou přeplastikovanou, tak s ním stejně nic nezmůžeme.
Kolik chcete letos otevřít franšíz?
Máme v plánu více projektů, nicméně prvního října by se měla otevírat franšíza v Brně, prvního listopadu pak Folmava. Na Slovensku je v plánech Nitra, a máme poptávku z Trnavy. Zájemců je stále docela dost. Také ještě letos plánujeme návrat do Českých Budějovic, odkud náš franšízant odešel. Byl to Rus, a jak došlo k ochlazení našich vztahů s Ruskem, tak nedostal povolení, a veškerá obchodní jednání byl donucen uzavřít.
Plánoval jste franšízu v každém českém městě. Za jak dlouho je podle vás takový plán realizovatelný?
Ten plán je realizovatelný podle mě přibližně do 10 let. Začínali jsme v období recese, a nyní vidíme, že trh se uvolňuje, a je to vidět i na poptávce po nových franšízách. Přesto je ale poměrně složité celou síť postavit.
Motivujete nějak speciálně své franšízanty?
Franšízing by mělo být tzv. ověřené podnikání. Každého franšízanta může posunout spolupráce o až 7 let dopředu, které by jinak strávil získáváním zkušeností, a podobně. Když se ale podívám na některé sítě, tak franšízanti platí, platí, stále něco platí, ale výhody z toho kolikrát takřka žádné nemají. My jsme se pokusili postavit náš koncept úplně naruby.
U nás se neplatí za sdílené jméno a know-how, neplatí povinné měsíční odběry materiálu. A přesto jsou poměrně vysoké, protože o naše služby je jednoduše reálný zájem. Naše franšízanty k nim nikdo nenutí - kromě spokojené klientely. Tím pádem oni rádi nakupují více materiálu, protože si pak více vydělají. Spokojení jsou všichni včetně nás, především ale zákazníci.
Samozřejmě, že lidský faktor není dokonalý, a nakonec vždy rozhoduje. Nicméně my za splněných daných podmínek umíme garantovat franšízám předem i měsíční obrat a zisk. Naše činnost je vysoce zisková, ale stojí za ní spousta práce a času, bez nichž to prostě absolutně nejde. A to je třeba si uvědomit a přijmout jako fakt. Peníze se nikdy nesypou odnikud. U nás musí být franšízant i do určité míry odborníkem, a to je asi nejzávažnější problém. Pokud nedokáže odhadnout zákazníky, poznat jejich problémy, a nedokáže jim citlivě a fundovaně poradit, úspěch se nikdy nedostaví.
Váš obor prochází rychlým vývojem, jaké máte v nabídce čerstvé novinky?
Budeme například zavádět miniinvazivní lifting očních víček. Už děláme pokusy, a máme radost, že metoda funguje. Je určená pro vylepšení okolí očí bez chirurgického zásahu, vrásky kolem úst, a podobně. Další novinky si necháme pro zákazníky a franšízanty. Náš obor jako takový je ale stále velmi perspektivní.
Klasická kosmetika je mrtvá, a estetická kombinovaná (neinvazivní a mini invazivní) péče ji nahrazuje. Navíc lidé také již nechtějí být příliš upravovaní plastickým chirurgem, vzniká pak tzv. plastiková tvář. Proto se hledají způsoby, aby vzhled byl upravený, ale zároveň co nejvíce přirozený. Věk se stále prodlužuje, každý chce vypadat dobře, takže o budoucnost estetické medicíny strach opravdu nemám.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Franšízová síť klinik Nutriadapt navyšuje počet poboček a optimalizuje jejich ziskovost díky promyšleným službám," říká jednatelka společnosti Marta Nosková.
Franšízová síť Contours Fitness pro ženy odstraňuje bariéry při jejich cestě za lepší postavou a dobrým pocitem. Nové podnikatelské příležitosti stále nabízí dalším franšízantům
Hladká kůže bez chloupků a nedostatků se stále nosí. Aby taková pokožka i zůstala, je potřeba procedury opakovat. Přesně na tom stojí byznys model DepilConcept.
Pánské vousy hlásí návrat do módy už pár let. Zanedbaná image je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom umí vydělat.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Populární na fóru
Vydělávejte s úsměvem
Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...
Cesta za rozvojem
krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz
Cesta za rozvojem
Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...
Cesta za rozvojem
Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...
Franchisa pro každého
Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda plánujete otevřít pobočku na kladně?Děkuji a přeji hezký den.