Byznys pro domácí mazlíčky

Společnost Husse byla založena ve Stockholmu v roce 1987, letos značka krmiva pro domácí zvířata oslavila 30 let na trhu. Výhradní práva na prodej výrobků Husse vlastní pouze distributoři, kteří nabízejí produkty v dané oblasti a jsou zodpovědní za organizování distribuce - krmivo vozí zákazníkům domů. Dokáží navíc doporučit výrobky na míru podle druhu, stáří či váhy zvířete. Koncept úspěšně funguje v evropských zemích jako Slovensko, Polsko, Německo, Dánsko, Rakousko skrze síť franšízantů a výhradních distributorů.
"Značka husse působí nyní v 55 zemích a ve 3 kontinentech. Největší úspěch slaví tím, že jsme se jako evropská značka dostali na americký trh. Je to pro nás přínosné, jelikož koncept funguje ve všech zemích úplně stejně. Předáváme si zkušnosti, disktujeme a zažíváme podobné scénáře," říká master-franšízant Husse pro ČR Andrea Vláčilová. Díky dodávkám přímo z továrny a vynechání velkoobchodníků a maloobchodníků může Husse kombinovat konkurenceschopné ceny a velmi atraktivní marže pro franšízanty, což je jedna z příčin úspěchu švédské společnosti.
Návod na úspěch? Rozdávat vzorky a chodit na akce
Husse je také podle Vláčilové jako jediná pet food společnost uvedená na seznamu 100 globálních franšízových značek podle internetového portálu Franchise Direct, kde obstála v konkurenci značek jako Pizza Hut, Hertz nebo Hilton. Pravidla pro získání lince Husse jsou daná od centrály ve Švédsku a řídí se tím všechny země. V Česku má Husse aktuálně 24 franšíz, letos přibylo 6 nových. V rámci franšíz fungují pak distributoři Husse, kteří uzavírají smlouvy s franšízantem. Distributoři přímo spadají pod jednotlivé franšízy, které je zásobují zbožím, a domlouvají se spolu na prezentacích.
Počáteční investice do franšízy Husse se pohybuje v rozmezí 40 až 120 tisíc korun v závislosti na velikosti a umístění prodejny. Franšízanti nemusejí mít hned v začátku vlastní provozovnu, centrála ji ale doporučuje kvůli prezentaci výrobků, která podle Vláčilové silně zvyšuje úspěšnost konceptu v regionech. "Kontrolní mechanismum je v našem případě velmi jednoduchý, kdo rozdává vzorky, chodí na akce, tak zvyšuje prodej. Kdo toto nedělá, tak stagnuje a neroste," vysvětluje.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízový koncept Husse navýšil počet franšízantů na 37. Současně se pouští do připrav vlastního e-shopu.
Franšízanti a distributoři značky Husse měli v poslední době hodně práce. Češi totiž nakupovali zásoby jídla nejen pro sebe, ale i pro své mazlíčky.
Franšízantům prodejní sítě krmiv pro domácí zvířata Husse se daří české zákazníky oslovovat díky showroomům. Nikde jinde na světě je nenajdou.
Švédská značka Husse je evropským lídrem v prodeji krmiva pro domácí zvířata. I letos se probojovala mezi nejlepší franšízy světa.
Mezi vůbec nejméně nákladné druhy podnikání patří "pojízdné firmy" bez fyzické provozovny. Stačí vlastnit automobil nebo jen počítač.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
V březnu to bude rok, co se Dušan Měchura stal jedním z franšízantů sítě Next Reality. Jak se mu daří a co vnímá jako hlavní výhody franšízingu?
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Zakázek hodně a lidí málo. Také proto se řada značek ze stavebnictví rozhodla expandovat do regionů prostřednictvím franšízové spolupráce. Koho hledají?
S franšízou UGO podniká Václav Vávra v Mladé Boleslavi od roku 2013. Nyní se rozhodl pro změnu. Proč se tak stalo a co na jeho krok říká Lukáš Prauss, manažer rozvoje této sítě?
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem