McDonald’s chce být zelený

Loni se McDonald’s soustředil na nové marketingové strategie a zahájení nové služby v podobě rozvozu jídla domů, letos se pro značku mají stát prioritou 100% ekologická řešení jednotlivých provozoven. „Víme, že náš rozsáhlý globální dodavatelský řetězec může mít významný dopad na planetu. Při provozování téměř 37 000 restaurací ve více než 100 zemích a denně obsloužených 69 milionech lidí, mohou mít i malé změny velký dopad,“ uvedla společnost McDonald´s v lednovém prohlášení. Cílem nové ekologické strategie, která vznikla částečně na přání zákazníků, je do roku 2025 používat pro obaly výhradně obnovitelné, recyklovatelné a certifikované zdroje.
Firma v prohlášení upozorňuje na nutnost úpravy infrastruktury globální franšízové sítě pro recyklaci v některých částech světa, chce se ale stát partnerem těchto změn. „V celosvětovém měřítku již dnes pochází asi 50 % obalových materiálů v našich restauracích z obnovitelných, recyklovatelných nebo certifikovaných zdrojů. Přesto existuje odhad, že se přímo v restauracích třídí asi jen 10 % obalů určených zákazníkům,“ říká mluvčí řetězce pro Českou republiku, Zuzana Svobodová.
Restaurace již recyklují obaly i olej
Také české restaurace budou proto muset zvýšit účinnost opatření, která v oblasti recyklace odpadů podnikají. Již dnes mají ale podle Svobodové v porovnání s jinými státy náskok. Český McDonald´s v loňském roce podle vlastních údajů recykloval 56 % obalových materiálů a dalších 34 % bylo zpracováno energetickým využitím. „V České republice jsme v mezinárodním srovnání recyklace obalů premianty – třídíme veškeré obaly od zákazníků v restauracích. Recyklujeme obaly od dodavatelů, ale také papírové obaly od jídla prodávaného našim zákazníkům, některé plastové obaly ale i použitý olej z fritéz anebo organický odpad,“ uvedla Zuzana Svobodová.
Olej, který restaurace používají, byl takto zužitkován dokonce 100%. Ten ostatně McDonald’s recykluje již od roku 2007, kdy zahájil své první "ekologické tažení". McDonald’s po propadech prodejů v posledních 3 letech loni zažil jedno ze svých lepších období, ve 2. čtvrtletí stoupl počet jeho zákazníků o 1,8 procenta, tržby vzrostly dokonce o 6,6 %, což je nejvíce za posledních 5 let. V tomto směru loni překonal McDonald’s konkurenční značky Burger King či KFC. Provozní výnos značky loni vzrostl v globálním měřítku o 28 % na 7,4 miliardy dolarů. Franšízová síť rostla loni také v ČR. První český franšízant začal pracovat pod hlavičkou McDonald’s v roce 1995. V současnosti jich je již 19, a provozují asi 80 % celkového počtu 95 restaurací McDonald’s v ČR.
PŘEČTI ČLÁNKY

Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...