Když víno i zisk teče proudem

Spotřeba vína v Česku stále roste. Podle statistik vypije každý občan včetně kojenců za rok v průměru 20 litrů vína, za kvalitu svého oblíbeného nápoje navíc neváhají připlatit. Za láhev pro vlastní spotřebu jsou Češi ochotní podle Vinařského fondu vydat z peněženek až 155 korun, což je o 33 korun více než před pěti lety. Stále oblíbenější jsou tak i vinotéky a vinařství, kde lze pořídit víno mnoha chutí, druhů i cen.
Podnikatelskou příležitost prostřednictvím master-franšízové či franšízové licence nabízí v Česku nově francouzský lídr mezi vinotékami. Značka Cavavin působí ve Velké Británii, Švýcarsku, Belgii, Lucembursku, na Pobřeží slonoviny či Guyaně. Celkem vlastní více než 150 franšízových vinoték. Vinotéka Cavavin se hodí do měst s výraznou kupní silou, ideálním místem jsou nákupní galerie obchodních center nebo umístění prodejny přímo v centru města, např. poblíž obchodu s delikatesami.
Minimální vstupní investice do pobočky Cavavin se pohybuje kolem částky 40 tisíc euro, a zahrnuje vstupní poplatek, školení i vybavení vinotéky při přibližné velikosti prostor 80 m2. Centrála slibuje podporu ve všech fázích spolupráce od vytvoření projektu, řízení prodejního místa, setkání s dodavateli, až po marketing a komunikaci se zákazníky. Franšízanti mají také exkluzivní možnost využití společné platformy na nákup vína a alkoholu - 150 dodavatelů a více než 2000 produktů.
Česká i lotyšská franšíza
Špičková vína moravské i zahraniční produkce nabízí konkurenční tuzemská franšízová síť Víno Hruška. Rodinná firma z Blatničky funguje již více než 10 let, celkem pod značkou Víno Hruška provozuje po celé zemi 19 franšízových poboček, a 8 vlastních. Vinotéky, restaurace a vinné bary značky Víno Hruška musí být dostupné pro pěší zákazníky, ale také pro cestující, kteří zastavují na krátký nákup. Franšízanti platí licenční poplatek ve výši 250 tisíc korun, roční provozní a marketingový poplatek 30 tisíc korun. Počítat musí ale i s dalšími investicemi do vybavení prodejny a naskladnění zboží.
Speciální gastronomické služby nabízí skrze franšízovou síť lotyšská značka Easy Wine. Zákazníci si v restauracích nápoje čepují sami díky samoobslužným přístrojům. Easy Wine má v nabídce na 60 druhů vín. Franšízový koncept se stal v Rize tak rychle populární, že majitelé následně uvedli na trh i alternativu Easy Beer v podobě pivních barů. Licence Easy Wine nebo Easy Beer mimo Lotyšsko stojí přibližně 150 000 eur. Polovina z této částky jde do podnikového softwaru a veškerého potřebného vybavení pro bar a kuchyň.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!