Ahoj robote, je čas na jídlo

Moderní technologie mění pomalu svět rychlého stravování. Americká franšízová fast-foodová síť restaurací Denny’s je další známou gastronomickou značkou v řadě, která sází na mladé zákazníky a snaží se jim vyjít vstříc propojením s moderním stylem života. V březnu bylo vůbec poprvé možné si v 1600 pobočkách Denny’s (i mimo ně) objednat jídlo skrze hlasového asistenta, populární síť podepsala smlouvu o spolupráci s Amazonem a bude využívat jeho automatický robotický hlas Alexa. Následuje tak Starbucks, který speciální službu nabízí i na iPhonech.
Virtuální asistentka Alexa může po loňském vylepšení šeptat, mluvit různě rychle, měnit výslovnost slov, odmlčet se, pracovat s barvou hlasů a dokonce nadávat. Podle Amazonu má znít nyní více jako člověk. "Každá gastronomická značka by měla být již v digitálním prostoru - všichni soutěžíme o místo v žaludku svých hostů," uvedl v rozhovoru šéf marketingu Denny’s John Dillon s tím, že "65letý řetězec se stále více stává technologicky řízenou společností". Ve stejných dnech pak uvedla do provozu stejnou službu konkurenční franšízová sít Dunkin’ Donuts, která spolupracuje s Googlem a jeho hlasovým asistentem pro mobilní telefony.
Pět restaurací za 5 milionů dolarů
Poněkud jinou cestou se vydal McDonald’s, jehož hosté si mohou nově objednat dovoz jídla domů díky spolupráci s firmou Uber Eats, která sdružuje ve své nabídce vícero gastronomických značek. Další franšízové značky Taco Bell a KFC spolupracují ze stejného důvodu se službou GrubHub. Všem těmto fast-foodovým nadnárodním společnostem by měly moderní technologie pomoci v konkurenčním boji, a jak dokazuje případ Denny’s, cílení na mladou zákaznickou obec je účinné. V prosinci loňského roku například Denny’s zaznamenal nárůst internetového prodeje o více než 6 %, následně se okamžitě zvedla hodnota akcií populární americké sítě téměř o třetinu.
Společnost zaznamenala za poslední čtvrtletí zvýšení zisku meziročně o 2,5 % díky zlepšování kvality potravin a využití digitálních nástrojů. Pryč jsou podle Dillona navždy časy, kdy když si chtěl zákazník objednat jídlo z restaurace domů, musel se spokojit s omezeným výběrem. Souboj o hosty, kteří si chtějí pokrmy vychutnat doma, propukl naplno. Denny’s přitom letos plánuje i expanzi v Evropě, v lednu otevřel první britskou pobočku. V ČR hledá dlouhodobě silné a zkušené partnery - společnosti nebo investory s výsledky z gastronomických nebo obdobných odvětví. Vlastnit musí adepti o národní či nadnárodní licence také významný kapitál - musí otevřít nejméně 5 restaurací. Předpokládaná investice je asi 5 milionů dolarů. Odhadovaná návratnost pak okolo 2 let.
PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...