Podnikatelé a dětské sny

Franšízové sítě, které zajišťují služby dětem a jejich rodičům, zažívají po celém světě boom díky své nenáročnosti. Nabízejí obvykle doplňkové volnočasové vzdělávání v cizích jazycích, matematice, čtení, vědě, tanci a umění, v USA také přibývají dětské sportovní a zábavní franšízové sítě. Většina z nich si klade jako podmínku pro podnikání pod licencí pouze pozitivní přístup k dětem, odborné ani pedagogické vzdělání a znalosti majitelé firem od svých franšízantů až na výjimky nepožadují. Některé umožňují i podnikání z domova, jiné naopak vyžadují speciální učebny, další spoléhají na spolupráci s dětskými centry.
Mezi mladé franšízové značky patří v Česku Malý muzikant. Tuzemská síť se specializuje na mimoškolní hudební vzdělávání a nabízí programy pro děti různého věku, které provozuje v mateřských a rodinných centrech, ve státních i soukromých školkách. Základním a originálním pilířem metodiky jsou autorské písničky zakladatelky společnosti Malý muzikant, s.r.o. Veroniky Diamantové. Pro získání franšízové licence Malého muzikanta je potřeba si zajistit pouze potřebné prostory a lidi, kompletní know-how poskytuje franšízor. Cena za licenci přitom závisí na příslušném regionu, na který franšízant získává exkluzivitu.
Věda, technika a LEGO
Obecné znalosti ze světa techniky a vědy se snaží skrze hru prohlubovat původně americká franšízová značka Bricks4Kidz. která má v Česku 5 franšíz. Koncept je postavený na původních modelových pláncích stavebnice LEGO, navržených inženýry a architekty, a má k dispozici 90 projektů pro školky (LEGO DUPLO), 180 pro školy (LEGO Technics) a 36 projektů robotiky (LEGO Mindstorms EV3). Minimální vstupní investice pro nové franšízanty začíná na 240 tisících korun. Nutné je odučit alespoň 30 hodin týdně, koncept umožňuje také práci z domova. Pedagogické vzdělání ani zkušenosti nejsou nutné.
S kostkami LEGO si děti hrají také na kurzech další americké společnosti Brick by Brick. Osvojují si tak jednak technické vědomosti, ale získávají také praktické informace a rozvíjí i socializační a kreativní dovednosti. Franšízanti Brick by Brick získávají po podpisu smlouvy nejen inovativní a exkluzivní produkty, ale i know-how, jak se odlišit a uspět na trhu. Ideální zájemce musí mít podnikatelský "drive", aby si byl sám schopný shánět pro franšízu klienty. Franšízanti platí fixní licenční poplatek, ve větším městě smí fungovat pouze jedna pobočka Brick by Brick. Celková investice do franšízy vyjde na asi 150 tisíc korun.
Původně polská franšízová síť 2plus2 Škola matematiky dává přednost zájemcům o franšízu, kteří již mají nějaké zkušenosti v oboru. Nutnou podmínkou ovšem nejsou, podle poskytovatele licence jsou pro provoz doučovacího centra důležitější komunikační a manažerské dovednosti.
Celostátní doučovací centrum společnosti Business Language Center se specializuje především na matematiku, a provozuje odpolední kurzy pro děti a studenty pod původně polskou značkou 2plus2 Škola matematiky. Program této franšízové sítě je určen pro děti od 3 do 19 let. Franšízant značky 2plus2 školy musí být zdatný v komunikaci, a musí mít dostatečný kapitál na roční provoz pobočky, výhodou je zkušenost v oboru. Franšíza 2plus2 Škola matematiky patří k těm vůbec nejlevnějším. Minimální investice se pohybuje v rozmezí 70 a 80 tisíc korun, částka zahrnuje i nutné vybavení učebny. Učebna musí být veliká minimálně 25 čtverečních metrů.
Vzhůru za cizími jazyky
Nejvíce úspěšných vzdělávacích franšízových značek lze ale nalézt mezi jazykovými školami. Mezi největší sítě tohoto druhu u nás patří Helen Doron English. Koncept pocházející z Británie má v ČR již 12letou tradici. Nabízí tři druhy spolupráce. Nezávislý učitel investuje pouze do pedagogického školení. Původní a nejdražší model velkých center Helen Doron počítá s exkluzivitou pro město od 50 tisíc obyvatel. K nim asi před 4 lety přibyl model mini centra, což je malá škola s exkluzivitou pro město už s 20 tisíci obyvateli. Poplatek za licenci začíná od 165 000 korun.
Za Slovenska k nám doputoval také italský koncept jazykových škol The Adventures of Hocus and Lotus. Ve školách učí děti angličtinu za pomoci smyšlených postaviček "dinokroků:". První rok nabízí franšízantům užší spolupráci pod hlavičkou školy, pomoc s administrativou, databází klientů, a podobně. Návratnost investice je při 5 odučených hodinách týdně asi pět měsíců, franšízanti využívají pro výuku mateřská centra. Český majitel licence vyžaduje pouze absolvování školení, organizační schopnosti, a samozřejmě dostatečné kapitálové vybavení. Vstupní poplatek za školení a výukové materiály činí 20 000 korun.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Naše franšízy vedou většinou ženy, které jsou aktivní a motivované dosahovat výsledků vlastními silami,“ říká manažerka Helen Doron English Barbora Tošenovská.
Máte podnikavého ducha a talent pro práci s dětmi? Seznamte se Helen Doron English.
Marta Toulová je majitelkou jednoho z nejvíce rostoucích franšízových center Helen Doron English v Českých Budějovicích. Zeptali jsme se jí, jaký je její recept na úspěch.
Franšízových příležitostí pro podnikatele vidící budoucnost v oblasti školního i mimoškolního vzdělávání, je v Česku celá řada. Tady jsou si některé z nich.
Do turecké Antalye se sjeli master-franšízanti Helen Doron English z celého světa. Chybět tak nemohl ani ten z Česka.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické