Kdo se utká o Franšízu roku?

Cena veřejnosti je určena pro všechny fyzické i právnické osoby-franšízory a master-franšízanty. Nominaci mohou provést členové i nečlenové ČAF a zájemci mohou do soutěže přihlašovat také sami sebe. Mezi přihlášené koncepty patří i Naturhouse pod vedením Jana Gondy (vlevo).
Čtvrtek
26.04.2018
Síť výživových poraden Naturhouse bude letos bojovat o hlasy veřejnosti se Sklizeno či TAB Board. Přihlásit koncept lze do konce dubna.
 

Česká asociace franchisingu (ČAF) vyhlásila další ročník soutěže Franchisa roku. Opět tak ocení kvalitní koncepty na českém trhu. Předání ocenění proběhne v květnu 2018. Oproti minulým ročníkům mohou být projekty přihlášeny nebo se samy přihlásit také do kategorie Cena veřejnosti. Důraz má být v případě Ceny veřejnosti kladen na přínos veřejnosti, odpovědnost vůči životnímu prostředí, podporu zaměstnaneckých, studentských, motivačních a dalších inovačních projektů, i vnímání značky jako takové.

Cena veřejnosti se uděluje na základě on-line hlasování na webu www.franchisa-roku.cz a www.czech-franchise.cz. Vyhlašuje se jen jeden vítěz. Mezi nominovanými firmami jsou aktuálně například síť výživových poraden Naturhouse, realitní síť CENTURY 21 Czech Republic, dále Sklizeno, UNIGLOBE Travel či franšíza TAB Board. „Tuto kategorii jsme zavedli, abychom dali šanci také laické veřejnosti, aby se mohla vyjádřit a ocenit svůj oblíbený franchisový projekt,“ říká Jan Gonda, prezident České asociace franchisingu.

Solidní a prosperující podnikání

„Soutěž Franchisa roku je jednou z akcí, kterou Česká asociace franchisingu přispívá k všeobecnému zviditelnění franchisingu jako možnosti solidní a prosperující formy podnikání,“ říká Jan Gonda a dodává, že účelem je také představení kvalitních konceptů, které dodržují Evropský kodex etiky. Ve finále soutěže Franchisa roku se o titul utkaly nejen silné, na českém trhu již známe koncepty, ale i ty nové či méně známé. Dokazuje to, že z franšízingu se stává velký boom. V současnosti podle každoročního průzkumu poradenské společnosti PROFIT system působí v ČR na 250 franšízových značek, což je zhruba o desetinu více než v roce 2015.

Franchisorem roku se loni stal původem španělský koncept výživových poraden Naturhouse, který do Česka a Slovenska přivedl Jan Gonda. Na druhém místě se umístila česká pobočka celosvětové realitní sítě Century 21. Třetí místo obsadil slovenský gastronomický řetězec působící na trhu 10 let, Mr. Kebab, který nově a úspěšně expandoval do Česka.

Ice n go baseballky

Century 21 je celosvětová franšízová síť, sdružující přes 7 000 realitních kanceláří v 75 zemích celého světa. Loni skončila v kategorii KB Franchisor roku druhá za Naturhousem, letos se potkají i v boji o novou cenu veřejnosti.

Do soutěže se může přihlásit každá fyzická a právnická osoba, která na území České republiky prokazatelně vlastní nebo rozvíjí franšízový koncept a dodržuje Evropský kodex etiky franchisingu (kategorie KB Franchisor roku a Broker Consulting Skokan roku), nebo se aktivně podílí na podpoře a rozvoji franšízingu v České republice (kategorie Cena ČAF za podporu a rozvoj franchisingu). Koncept se může do soutěže přihlásit sám, ale může být také nominován.

Hlavním cílem soutěže Franchisa roku je popularizace franšízového způsobu podnikání. Soutěž chce cíleně udělit ocenění těm konceptům, které představují kvalitu na trhu, mají dobré výsledky a dodržují pravidla Evropského kodexu etiky franchisingu. Organizátorem soutěže je nezisková profesní organizace Česká asociace franchisingu (ČAF), která na národní úrovni sdružuje poskytovatele franšízingu a jeho odborníky. Asociace je členem Evropské franchisové federace a Světové franchisové rady. O posouzení ekonomických dat přihlášených franchisových značek se i ve třetím ročníku soutěže postará společnost KPMG.