Studentky, které zlákalo UGO
Své vlastní podnikání nemusíte odkládat na dobu, až budete mít zkušenosti, nebo až vám odrostou děti. Se zkušeným partnerem v zádech, nadšením a ochotou věnovat svůj čas, můžete začít kdykoliv. Třeba hned po vysoké škole, jak ukazuje příběh majitelek dvou UGO Freshbarů na Slovensku. Ivana Duchoňová a Eva Sygutová začínaly společně po studiu ve 24 letech, během dvou let se jim vrátila investice do první pobočky, a i proto neváhaly posléze otevřít další.
Proč se rozhodly právě pro franšízu UGO? ”Naše prvotní myšlenka nebyla spojená s franšízovou spoluprací. Chtěly jsme si v OC Mirage otevřít juice bar, ale ředitel obchodního centra nás propojil s UGO, které tu chtělo otevřít Freshbar. A když nám zástupci UGO představili svůj komplexní a profesionální koncept, zaujal nás. Navíc jsme hned po prvním kontaktu cítily ze strany UGO podporu a důvěru, což nás přesvědčilo o tom, že franšízing pro nás bude dobrá cesta,” vysvětluje spolumajitelka UGO Freshbarů v Žilině a Trenčíně Eva Sygutová.
Návratnost investice
První překážkou, se kterou se většinou franšízanti potýkají, je úvodní investice, která se v případě Freshbaru pohybuje od 1 do 2,2 milionu Kč. Té se v jakémkoliv podnikání málokdy vyhnete, ale výhodou franšízingu UGO je, že společnost může pomoci i s jejím financováním. Díky zázemí silné značky, která pomáhá v jednání s finančními institucemi, většinou nebývá získání potřebných prostředků problém. A jak potvrzují franšízantky, investice se vrací rychle, pokud je pobočka správně vedená.
“Pokud to hodnotíme z hlediska nárůstu tržeb, tak rozběh první pobočky trval přibližně rok, kdy tržby meziměsíčně rostly velmi výrazně, což jsme braly jako zadostiučinění a odměnu za naší snahu a tvrdou práci. Investice se začala vracet přibližně po roce a další rok a půl nadále rostly tržby, a i proto jsme se rozhodly otevřít další pobočku v Trenčíně. Tady jsme tehdy dostaly nabídku, která se neodmítá a v pobočce viděly ještě větší potenciál než v té první. V Trenčíně ale bylo už silně konkurenční prostředí, takže návratnost investice se oddálila a i tady trvalo asi rok, než jsme zvítězily nad konkurencí. Aktuálně čísla napovídají, že během následujících dvou let se nám vrátí i tato investice,” popisuje druhá spolumajitelka Ivana Duchoňová.
Ještě větší potenciál
Úspěch pobočky vždy závisí především na jejím vedení, odhodlání a osobním nasazení. Samy majitelky popisují, že především v měsících po otevření v pobočkách trávily i dvanáct hodin denně a podporovala je celá rodina. Ani ony se nevyhnuly řešení krizí, kde chtě nechtě zapojovaly i svou rodinu, ať už to byla pomoc s převozem věcí mezi pobočkami nebo klidně s loupáním ovoce před startem směny.
Tohle všechno ale byly výjimky a samy říkají, že mnoha úvodním problémům a krizím se vyhnuly díky podpoře ze strany UGO. “Jsme vděčné především těm, kteří nás na školeních i mimo ně naučili o vedení pobočky mnoho, díky čemuž jsme se vyhnuli mnoha chybám, a pobočku jsme tak od počátku vedly většinou maximálně efektivně. Pomoc se týkala všeho, od výběru vhodných dodavatelů, přes marketingové konzultace, inovování produktů a služeb nebo třeba komunikace s obchodním centrem,” vysvětluje Ivana Duchoňová.
Centrála jim pomohla prý i tím, že neustále přináší inovace, a to jak v řízení Freshbaru a zvyšování efektivity práce, tak i v nabídce samotné. "Nejen, že přináší nápady na vylepšení, ale rovnou i radí, jak je implementovat. To bychom samy nezvládaly,” říká Eva Sygutová. Když se podíváme zpátky, nedovedeme si představit, že bychom to všechno dokázaly bez podpory UGO,” shodují se obě franšízantky na závěr.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť nabízí zdravější alternativu v oblasti fast foodu už bezmála dvacet let. Na inovacích se aktivně podílí i franšízanti.
S franšízou UGO podniká Václav Vávra v Mladé Boleslavi od roku 2013. Nyní se rozhodl pro změnu. Proč se tak stalo a co na jeho krok říká Lukáš Prauss, manažer rozvoje této sítě?
„Po době covidového „temna“ se opět rozhlížíme po příležitostech pro franšízovou spolupráci," říká Lukáš Prauss, ředitel rozvoje UGO Trade.
Franšízový koncept UGO Freshbarů a UGO Salaterií je připraven dál růst. Důležitou roli v něm sehrají kvalitní franšízanti.
Franšízová značka UGO otevřela svou největší Salaterii. Zákazníci pobočku nové generace najdou v samém centru Prahy.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...