Tři šance na zisk / Uhlí Morava nabízí 3 formy spolupráce. Existujícím skladům za vstupní poplatek podporu zejména v oblasti marketingu. Druhá možnost je určena pro majitele vhodného areálu s potřebnou technikou. Licence v tomto případě stojí 600 tis. korun, a zahrnuje opět marketingovou podporu. Navíc ale dostanou franšízanti 3 kamiony černého uhlí a 3 kamiony hnědého uhlí. Poslední varianta partnerství je namířena na podnikatele, kteří mají zájem o plnou podporu za strany Uhlí Morava, a to včetně např. pořízení potřebné techniky. Licence stojí od 1 mil. korun.
pondělí
03.09.2018
Zájem ze strany klienta přiměl společnost Uhlí Morava k vytvoření franšízového konceptu. Jaké má firma další plány v rozhovoru prozradil ředitel společnosti Lukáš Kubín.
 

Kde se vzal nápad na vytvoření franšízového konceptu Uhlí Morava? Co Vás k němu přivedlo? Přivedlo nás k tomu oslovení klienta z Olomoucka, který měl zájem od nás nakupovat uhlí velkoobchodně. Po pár schůzkách a jednání jsme došli k myšlence, že je ideální spojit naše zkušenosti z trhu a marketingu s propojením jeho znalosti regionu a výborných prostor. Výsledek se dostavil a sklady jsou jíž v provozu druhým rokem se stoupajícími obraty a zisky.

Franšízanty hledáte především v Moravskoslezském, Olomouckém a Zlínském kraji. Čím to?
Naší obrovskou výhodou je přímé napojení na šachty s černým uhlí. Díky tomu máme bezkonkurenční ceny na trhu jak pro zákazníky, tak i naše franšizanty. Vámi vyjmenované sklady jsou pro nás ideální v oblasti obsazení Moravy. V současné době však jednáme se zájemcem z Hradce Králové, kde realizace skladu zatím stagnuje pouze na vhodných prostorech.

Co od svých franšízových partnerů očekáváte? Co mají na starosti?
Naši franšízanti mají na starosti kompletní chod poboček -  od objednávání zboží až po finální plánování rozvozů. Dá se říci, že v podnikání mají absolutní volnost. Jediné, co musí splňovat, je doprava zdarma při určitém odběru uhlí zákazníkem a připojovat se do námi plánovaných akcí.

Jak se momentálně u nás ve vaší branži podniká?
Díky kotlíkovým dotacím je každoroční nárůst prodeje uhlí. A ač si spousta lidí myslí, že již se prodává spíše uhlí do automatických kotlů, není tomu zdaleka tak. Stále převažuje prodej uhlí do klasických kamen s ručním přikládáním nad uhlím do kotlů automatických.

Jaké máte plány rozvoje v horizontu následujících tří let?
Jak jsem uvedl výše naší obrovskou výhodou je černé uhlí, takže v současné době se specializujeme na třídění černouhelného hruboprachu, díky čemuž získáme velmi kvalitní černé uhlí pro automatické kotle. Do budoucna plánujeme výrobu černouhelných briket a peletek, díky čemuž, pokud se nám to podaří zrealizovat, staneme se jedinou firmou v republice. Jíž v záři začíná první testování koupeného lisu, takže nám držte palce :-)


Prodeje rostou / „Díky kotlíkovým dotacím pozorujeme každým rokem nárůst prodejů. Stále paltí, že více se prodá uhlí do klasických kamen s ručním přikládáním, než toho do automatických kotlů,“ říká Lukáš Kubín, ředitel společnosti Uhlí Morava.