Na velikosti nezáleží / "Úspěch na franšízanty Naturhouse nečeká nutně jen ve velkých městech, daří se i těm, kteří své pobočky otevřeli v těch menších. Mezi rekordmany v Čechách patří například výživová poradna ve Slaném, kde musí noví klienti čekat i několik týdnů na termín úvodní konzultace," říká Jan Gonda.
pondělí
01.10.2018
Řada našich franšízantů přišla z korporátního prostředí, na spolupráci s námi oceňují přátelský a otevřený přístup, říká Jan Gonda, master-franšízant sítě výživových poraden Naturhouse pro ČR a SR.
 

V říjnu oslaví síť výživových poraden 10 let na českém trhu. Jakých těch 10 let bylo?
Máme za sebou úspěšný 10letý výsledek v podobě 100 poboček. Nemáme se za co stydět, určitě se nám podařilo na českém trhu uspět a zavést kvalitní franšízový koncept. Zpočátku nikdo nevěřil, že by Naturhouse mohl na českém trhu fungovat. Lidé uzavírali sázky, kdy skončíme. Byli jsme průkopníky odvětví na trhu. Nejvíce nás těší sta tisíce spokojených klientů v ČR a také desítky spokojených franšízantů, které jsme naučili podnikat a kteří nám s vděkem sdělují, že se sami toho hodně naučili. Ukazatelem úspěchu je pro nás ocenění v soutěži Franchisa roku s 1. místem v kategorii Franchisor roku 2016, 1. místo Skokan roku 2016 za nejvíce otevřených poboček a 2. místo Skokan roku 2017. Nejen toto jsou měřítka úspěchu kvality konceptu. Máme spoustu námětů a nápadů, kam a jak chcete síť za dalších 10 let posunout.

Jak moc se od roku 2008 síť Naturhouse změnila?
Kdybychom na konceptu jako takovém od otevření 1. pobočky nic neměnili a nezlepšovali, tak bychom tady zřejmě nebyli. Za 10 let si prošla i naše metoda potřebným vývojem, který reaguje na nové poznatky, potřeby a požadavky českých klientů. Dokázali jsme také úspěšně odolat finanční krizi, během níž se trh změnil. Na druhou stranu nás těší a ověřuje se nám, že základní myšlenky metody Nautrhouse fungují více než 25 let, jsou nadčasové, a i nejmodernější poznatky vědy v oblasti našeho segmentu trhu popisují funkční procesy, které se shodují s naší metodou jako jednou z optimálních cest k dosažení zdravé váhy, kondice, zdraví a osvojení si správných stravovacích návyků.

Díky franšíze najdeme vaše pobočky po celé České republice – ve velkých městech i těch menších. Kde se jim více daří? Platí, že franšízanti ve velkých městech jsou úspěšnější?
Daří se dobře v malých i větších městech. Záleží na kvalitě poskytovaných služeb, ne na velikosti lokality. Rychlejší rozjezd může mít pobočka na malém městě, kdy se lidé mezi sebou řeknou, co se nového otevírá a sdělí si dobré reference. Máme také pobočky v menších městech, které vykazují velké obraty v porovnání s většími městy. Každopádně, pokud náš franšízant dodržuje manuál a má výbornou kvalitu a přístup ke klientům, taková pobočka bude prosperovat v malém i velkém městě, to ostatně platí všude.

Co franšízanti na spolupráci s vámi nejvíce oceňují?
Dle reakcí našich franšízantů oceňují zejména přátelský a otevřený přístup rodinné firmy a nadstandardní podporu. Často k nám přicházejí lidé z korporátních firem a cítí se s námi komfortně bez zbytečné přetvářky a upjatého chování. Franšízanti také s povděkem kvitují propracované a funkční know-how, vzdělávání v podnikání a inovace, se kterými přicházíme včetně vzájemné výměny zkušenosti. A prostě to, že s námi nejsou na podnikání sami.

Je v Česku stále prostor pro nové franšízy a franšízanty?
Ano, naším cílem je mít až 150 poboček a stále jsou města, kde Naturhouse není zaveden vůbec včetně malých měst. Pokud mohu vyjmenovat konkrétní lokality, tak to jsou například Šumperk, Domažlice, Karviná, Blansko, Žďár nad Sázavou a další, kompletní seznam volných lokalit je pak uveden na našem webu.

Kde vidíte Naturhouse zhruba za 5 let?
Věřím, že za 5 let budou pobočky ve všech malých i větších městech s více než 5 000 obyvateli. Nové marketingové a metodické nástroje zaměřené na další zvyšování kvality péče o klienty přinesou další ovoce v budování a počtu superspokojených klientů Naturhouse. A to je náš dlouhodobý a hlavní cíl.


Tři možnosti pro franšízanty / Vstupní investice pro otevření pobočky začíná pro mikro-mikro koncept na 250 tisících, pro mikrokoncept na 290 000 Kč. Licence pro standardní prodejnu stojí od 420 000 Kč.