Naši franšízanti čaj milují
Jaká je historie značky TeaGschwendner?
Společnost TeaGschwender byla založena v roce 1978, kdy si německý podnikatel Albert Gschwendner a jeho žena Gwendalin otevřeli obchod s čaji. Na domácím trhu tak má tato značka velkou tradici, a to i co se franšízingu týká. S franšízovým způsobem expanze totiž přišla již v 80. letech minulého století, kdy byl franšízing v Německu teprve v plenkách. O tom, že se jim tento krok vyplatili, svědčí fakt, že od založení firmy se značka TeaGschwendner rozšířila do sedmi zemí na čtyřech světových kontinentech. Naše čaje si tak mohou zákazníci vychutnat nejen v Evropě, ale takéve Spojených státech amerických, na Arabském poloostrově nebo v Jižní Americe. Letos se franšízová síť TeaGschwendner stala také nositelkou ceny Mezinárodní franšízové federace Green Franchise Award. Podle asociace je značka příkladem ekologie, hospodaření, i kultury v byznysu. A to je směr, který je v našem podnikání velmi důležitý již od samého začátku v 70.letech.
Proč se TeaGschwendner rozhodl ke svému rozvoji využívat cestu frašízingu?
Z mého úhlu pohledu nám franšízing dává podnikatelskou svobodu, která ve svém důsledku zajišťuje jedinečnost celého konceptu. Úspěch franšízových partnerů je nezbytný pro úspěch celé společnosti – a naopak. Největší výhodu spatřuji v klasické dělbě práce, která pomáhá celé firmě k vlastnímu růstu a dosažení kýženého úspěchu. Náš úspěšný obchodní systém je postaven takřka jen na franšízové spolupráci. V Německu se rozšiřujeme téměř výhradně skrze franšízy. Získali jsme s tímto obchodním modelem velmi dobré zkušenosti a úspěšně zvládli vstup na trh v dalších zemích.
Jaký vidíte v Česku potenciál pro Vaši značku? Jaký je vztah Čechů k čaji?
Česká republika představuje pro naši značku opravdu velký potenciál. V současné době zde máme v provozu jednu franšízu v Praze, kousek od Václavského náměstí. Již několik let také český trh testujeme, díky čemuž budeme moci otevřít nové franšízové pobočky. Česko je pro nás důležitou cílovou zemí. Také proto, že mezi Čechy neustále roste popularita čajů i kávy. Podle aktuálních průzkumů trhu Češi spotřebovávají více čaje než Němci, a váš místní trh je silně ovlivněn Německem. Čaj působí také velmi pozitivně na zdraví a oblast wellness. Rostoucí počet čajoven a jejich vysoká hustota v celé zemi tento trend jen dokazuje.
Můžete nám prozradit, jaké jsou Vaše nejbližší plány na tuzemském trhu?
Chtěli bychom na českém trhu růst, a to nejen, co se prodejů týká, ale také rozšíření pobočkové sítě. Naším cílem tak je rozšířit portfolium TeaGschwendner o nové obchody. Určitě chceme otevřít ještě jeden v Praze a také v Brně. Koncept je však vhodný i do menších měst s počtem obyvatel minimálně 100 tisíc.
Jaké jsou podmínky připojení se k sítí TeaGschwendner?
Zájemce o franšízu musí být určitě schopný zafinancovat investici, která se v případě naší značky pohybuje od 100 do 200 tisíc eur. Důležité také je, aby měl k dispozici ten správný prostor. S jeho výběrem jsme samozřejmě budoucímu franšízantovi schopni pomoci. Pro otevření prodejny je třeba najít takový, jehož velikost se bude pohybovat mezi 40 až 80 m2 a bude mít výlohu.
Co od svých franšízantů očekáváte? Jaké vlastnosti u nich hledáte?
Ideálním kandidátem na zisk licence na provozování našich obchodů je člověk, který má již nějaké zkušenosti s obchodováním, je komunikativní, přátelský a orientovaný na úspěch. Určitě pak musí mít rád čaj.
Jak funguje příprava franšízantů a následná spolupráce mezi centrálou firmy a jednotlivými franšízanty?
Komunikaci s franšízanty mají v naší síti na starosti partnerští manažeři, kteří pravidelně naše franšízy navštěvují. Mezi nimi a franšízanty tak neustále dochází k výměně aktuálních informací, což je předpokladem úspěchu. Nejdůležitější částí přípravy franšízantů je jejich školení. Naše Akademie TeaGschwendner je navržena tak, aby předala našim odborníkům téměř čtyřicetileté tržní zkušenosti skrze školení a workshopy. Konzultace v našich specializovaných prodejnách je jednou z našich klíčových kompetencí, a také naše jasná přednost před konkurencí. Prostřednictvím pracovních skupin a poradních orgánů se snažíme franšízanty integrovat do společnosti, a také je necháváme podílet se na rozhodovacím procesu. Co se další spolupráce týká, rovněž také neustále analyzujeme cílové trhy, zákazníky a trendy na nich, abychom mohli prostřednictvím našich franšíz nabídnout zákazníkům co možná nejvíce odrůd čaje v biokvalitě, což vytváří značce další výhodu oproti konkurenci. Třetím důležitým stavebním kamenem je náš centrální marketing. Z ústředí v Německu řídíme marketingové aktivity specifické pro jednotlivé země, připravujeme jednotnou přítomnost na trhu, propagujeme naši značku na různých on-line platformách a podporujeme partnery v rámci spolupráce.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!